عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که ده گروه بر اعمال و رفتار انسان ناظر هستند، گفتند: افرادی که طلاهای خود را از بازار جمع کرده و موجب رکود بازار شده‌اند، روز قیامت تجسم عمل خود را خواهند دید.
 شهود ده گانه اعمال  از نظر آیت الله العظمی سبحانی عقیق: معظم‌له امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه با اشاره به اینکه در روز قیامت ده گروه بر اعمال و رفتار انسان شهادت می‌دهند گفتند: اعمال انسان در روز قیامت با جزئیات آن عرضه می‌شود و اولین شاهد نیز نامه عمل اوست که در آن هر چیز ثبت شده است.

ایشان در ادامه افزودند: پیامبر هر قوم هم شاهد بر آنهاست؛ مثل حضرت عیسی(ع) که شهادت می‌دهد، برخی مسیحیان با  جمع‌آوری اسلحه و تحریک کردن جوانان، در سوریه کشتار به راه می‌اندازند.

مفسر برجسته قرآن کریم، پیامبر‌اسلام(ص) را شاهد بر تمام امت‌ها عنوان کرده و گفتند: روح مجرد پیامبر(ص) که در عالم برزخ است بر همه چیز احاطه دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی، ائمه(ع) را چهارمین شاهد در روز قیامت دانسته و افزودند: البته آیه‌ای که شهادت ائمه(ع) را بیان می‌کند به صورت جمع است، ولی قرآن کریم گاهی حکم بعضی را به جمع نسبت می‌دهد.

معظم‌له با بیان این‌که اعضای بدن درباره اعمال انسان به خداوند گزارش می‌دهند، یادآور شدند: برخی مفسرین معتقدند که خداوند، به اعضای بدن قدرت گزارش می‌دهد؛ ولی حضرت امام(ره) معتقد بود خود اعضای بدن به مقدار کمی قدرت دارند.

ایشان ادامه دادند: ششمین شاهد، پوست انسان است؛ امروز در دنیا با انگشت نگاری، مجرمان را می‌شناسند ولی در قیامت بسیار دقیق‌تر است.

استاد برجسته‌ حوزه علمیه قم، ملائکه را یکی دیگر از شاهدان در روز قیامت عنوان کرده و تصریح کردند: طبق آیات قرآن، زمین نیز در روز قیامت شهادت می‌دهد که چه اتفاقاتی روی آن رخ داده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کردند: دهمین شاهد تجسم خود اعمال انسان است،  چون اعمال ما یک جنبه دنیوی دارد و یک جنبه اخروی پس افرادی که طلاهای خود را از بازار جمع کرده و موجب رکورد در بازار می شوند، در روز قیامت تجسم این عمل خود را خواهند دید.

ایشان یادآور شدند: زرگری شغل خوبی است اما اگر از راه حرام باشد وجود اخروی آن موجب عذاب صاحبش می‌شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشتند: اگر جامعه و دولتی به این شاهدهای ده‌گانه اعتقاد داشته باشد، کمتر گناه خواهد کرد و البته فقط معصومین (ع)هستند که هیچ گناهی نمی‌کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر افرادی که عملیات انتحاری می‌کنند توجه داشته باشند که در آخرت ده شاهد بر اعمال آنها وجود دارد، این همه روز‌دار و نمازگذار را نمی‌کشند.


منبع: حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین