عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان باید صدق و التزام عملی به سیره معصومین (ع) داشته باشد، زیرا تبعیت عملی نشانه حب واقعی نسبت به اهل بیت(ع) است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تشریح رسالت روحانیت در جامعه امروز، اظهار کرد: خداوند در آیه 19 سوره توبه می‌فرماید: «یا أَیها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کونُوا مَعَ الصّادقین» و تأکید می‌کند، ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.

وی افزود: بر مبنای این آیه باید تقوای سیاسی، عملی، اخلاقی، و ... داشت و با صادقان و راست‌گویان باشیم. جابر بن عبدالله انصاری نقل می‌کند که وقتی آیه خوانده شد، سلمان فارسی بلند شد و فرمود: یا رسول‌الله صادقین چه کسانی هستند؟ حضرت فرمود: «انا و علی و اهل بیتی» و در روایات فراوانی داریم که «الصادقین هم آل البیت».

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) چهار حوزه صدق داشتند، اظهار کرد: نخستین حوزه صدق اهل بیت(ع)  در معرفت شریعت بود که در این زمینه صادق بودند، در اینجا صدق به معنای مطابقت قول و رفتار، مطابقت اندیشه و عمل، ادعا و عمل و خودنمایی‌ها و اصل عمل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: یک مرحله صدق در مقام عمل، صدق در معرفت شریعت است تا معرفت انحرافی و خراب نباشد و شریعت را چنان که باید، شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وجوه صدق اهل بیت(ع) صدق در درست شناسی شریعت است، افزود: شریعت تنها فقه و اصول نیست و اگرچه شریعت با فقه و اصول دریافت می‌شود، اما همه شریعت نیست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه موضوع دیگر صدق در معرفی شریعت است، اظهار کرد: درست معرفی کردن شریعت معرفی با عمل است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وجوه صدق اهل بیت(ع) عمل به شریعت است، افزود: خدا نکند یک روحانی منشأ انحراف جامعه باشد، زیرا در آن صورت مردم به تمام روحانیت بدبین شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه همراهی با اهل بیت(ع) و صادقین باید این‌گونه باشد، اضافه کرد: روحانی باید صدق و التزام عملی به سیره معصومین(ع) داشته باشد. تا به دلیل اینکه ادعای حب اهل بیت(ع) را دارد مشمول آیه «وَامْتَازُوا الْیوْمَ أَیهَا الْمُجْرِمُونَ» نشود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین