عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
آیت‌الله اختری:
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروز امت اسلامی از امکانات و قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، که با استفاده از آنها با محوریت وحدت اسلامی می‌توان اسرائیل را از بین برد
عقیق:آیت‌الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیشب در آئین اختتامیه سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: کنفرانس بین‌المللی وحدت امسال در شرایطی برگزار می‌شود که دشمنان در صدد از بین بردن فلسطین هستند. متاسفانه برخی کشورهای اسلامی نیز به دنبال این هستند تا مسئله فلسطین و طغیان‌های رژیم صهیونیستی به فراموش سپرده شود تا از این طریق ارتباط خود را با رژیم اشغالگر برقرار کنند.

وی با اشاره به «قدس محور وحدت و امت» به عنوان شعار سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اظهار کرد: در جامعه اسلامی موضوعات متعددی وجود دارد که مورد توافق امت اسلامی است. مسئله قدس یکی از مهمترین آنهاست که تمام مسلمین جهان بر آن تاکید دارند. چرا که قدس قبله نخستین مسلمانان و مرکز معراج پیامبر اکرم(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته امام خمینی(ره) این بود که نسبت به مسئله فلسطین بسیار حساس بود و ذره‌ای کوتاهی در قبال آن را نمی‌پذیرفت.

آیت الله اختری افزود: امام خمینی(ره) در سال 46 هجری در اهمیت مسئله قدس مسلمانان جهان را به اجتماع بر محور فلسطین فراخواند و فرمود: دولت‌های اسلامی را به اتحاد دعوت می‌کنم. دشمنان با ایجاد نفاق در صدد به دست‌گیری ممالک عزیزمان هستند تا از مخازن آنها استفاده کنند. مکرر دولت ایران را از اسرائیل پرهیز می‌دهم، ریشه‌های فساد اسرائیل باید به همت ممالک اسلامی از بین برود. کمک به اسرائیل، فروش اسلحه، فروش نفت، برقراری ارتباط با آنها چه سیاسی و چه تجاری حرام و مخالفت با اسلام است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راه امام(ره) است؛ بارها بر وحدت امت اسلامی تاکید کرده و فرموده‌ است، با وجود اختلافاتی که میان کشورهای اسلامی هست که البته بخشی از آنها طبیعی، بخشی از آن ناشی از غفلت و بخشی از آن ناشی از توطئه است اما باز هم مسئله فلسطین وحدت‌بخش امت اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: علمای کشورهای اسلامی می‌توانند با صدور فتواهای شرعی هرگونه روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را حرام اعلام کنند.

آیت الله اختری افزود: سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی می‌توانند با صدور بیانیه‌هایی اقدامات سرکوب‌گرایانه‌ رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند. همچنین می‌توانند با برپایی نمایشگاه‌های گسترده جنایات رژیم صهیونیستی را به همگان نشان دهند.

وی خاطر نشان کرد: امروز امت اسلامی از امکانات و قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، که با استفاده از آنها با محوریت وحدت اسلامی می‌توان اسرائیل را از بین برد که این همان وعده خداوند متعال است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین