عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
انجمن نجوم شهر جده اعلام کرد، امروز ظهر، خورشید در مرکز آسمان مکه و عمود بر کعبه می‌تابد، به طوریکه سایه‌ای از خانه کعبه قابل رویت نخواهد بود.

عقیق: خانه‌ی کعبه امروز سایه‌ ندارد امروز دوشنبه ـ 24 تیرماه ـ خورشید بالای شهر مکه قرار می‌گیرد و عمود بر کعبه می‌تابد. این اتفاق تنها دوبار در سال روی می‌دهد و در این حالت، درجه امتداد سایه در صحن کعبه به صفر می‌رسد.

مهندس «ماجد ابوزاهره» رییس انجمن نجوم جده در این‌باره اعلام کرد: خورشید تنها دوبار در سال هنگام اذان به وقت محلی در مرکز آسمان مکه قرار می‌گیرد و این به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر نسبت به خط استوا و قرار گرفتن میان دو مدار رأس‌السرطان و رأس‌الجدی است.

وی اظهار داشت: امروز خوشید ساعت 5:38 صبح در آسمان مکه طلوع کرده و به دلیل حرکت دورانی کره زمین در آسمان حرکت کرده تا اینکه ساعت 12:18 ظهر در نقطه عمود بر کعبه قرار می‌گیرد.

ابوزاهره افزود: پیشتر از این پدیده برای تعیین جهت قبله در مناطقی که خورشید در این زمان در حال غروب است، استفاده می‌شده است.

به گزارش شبکه فلسطینی "الآن"، همچنین امروز هنگام غروب آفتاب در آسمان مکه دو سیاره زهره و مشتری در حالتی نادر و کم‌سابقه در دو طرف آسمان قابل رویت خواهند بود.

رویداد مشابه بعدی این دو سیاره در آسمان شب جولای 2015 خواهد بود. هم‌چنین اقتران سه سیاره عطارد، زهره و مشتری در آسمان عربستان تا سال 2021 تکرار نخواهد شد.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین