عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
جشن تولد «نادر حسین»، تنها نوه شیخ زکزاکی از تنها پسرش به همت هیئت بیوت نورانی برگزار شد.
عقیق:به همت هیئت بیوت نورانی، جشن تولد کوچکترین عضو خانواده شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در تهران برگزار شد. «نادر حسین» تنها نوه شیخ زکزاکی از تنها پسرش محمد است. شش پسر دیگر شیخ زکزاکی در طول سه سال گذشته توسط دولت نیجریه به شهادت رسیده است و همسر رهبر شیعیان نیجریه به همراه خود او در اسارت به سر می‌برد. دو بانوی نیجریه‌ای به نیابت از مسلمانان کشور نیجریه در کنار زنانی از اقشار مختلف در این مراسم حضور داشتند.

«فاطیما اسماعیل» یکی از بانوان نیجریه‌ای در این مراسم با تشکر از حمایت ایرانیان در همراهی با مردم نیجریه گفت: ما در کشور خود مورد ظلم زیادی واقع شدیم اما خوشحال هستیم که دوستان حقیقی‌مان با ما همدردی می‌کنند. ما این قول را می‌دهیم که تصاویر و فیلم‌های جشن را در جبهه مقاومت نیجریه منتشر کنیم. انشالله که خداوند همه ما را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد.

فاطمه دوست‌کامی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس و از اعضای هیئت بیوت نورانی با اشاره به وضعیت کشور نیجریه و فجایع رخ داده علیه مسلمانان این کشور گفت: سه سال پیش در روز اول ماه ربیع الاول تعدادی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی نیجریه برای تعویض پرچم عزای حسینیه بقیه الله(عج) دور هم جمع شده بودند که فاجعه زاریا توسط ارتش دولت بوهاری با دخالت مستقیم عربستان سعودی اتفاق افتاد. در این کشتار نزدیک به دو هزار نفر از شیعیان نیجریه به خاک و خون کشیده شدند. پیکر عده‌ای از آنان را سوزاندند و در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

وی به تاثیر حمایت‌های ایران از مسلمانان نیجریه اشاره کرد و افزود: در چهلمین روز فاجعه زاریا مراسم یادبودی به همت هیئت «شهدای گمنام» در تهران برگزار می‌شود که حدود پنج هزار نفر از مردم در آن شرکت می‌کنند. فیلم و تصاویر این مراسم دست به دست بین پیروان شیخ در نیجریه پخش می‌شود. یکی از زنان فعال جنبش مقاومت اسلامی نیجریه در سفری که به ایران داشت، در دیدار با عوامل برگزار کننده این مراسم عنوان کرد که بعد از مشاهده این فیلم، جنبش اسلامی نیجریه یک بار دیگر سرپا شد.

در پایان مراسم، حاضرین که دستنوشته‌هایی با عناوین «شیخ زکزاکی را آزاد کنید»، «ما همه نوه‌های شیخ زکزاکی هستیم» و «من راه عموهای شهیدم را ادامه خواهم داد» در دست داشتند در کنار کیک تولد کوچکترین عضو خانواده شیخ زکزاکی عکس یادگاری گرفتند.



منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین