عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: به دلیل ازدحام بالایی که در مرز مهران وجود دارد، تردد از این مرز با مشکل مواجه شده است.
عقیق:شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی، با اشاره به ماندن حدود 600 الی 700 اتوبوس در مرز مهران، اظهار کرد: زائران حسینی تا جایی که امکان دارد از حضور در مرز مهران خودداری کرده و از مرز شلمچه و چذابه به کشور عراق وارد شوند.

اتوبوس‌های زائران از مهران به سمت شلمچه و چذابه تغییر مسیر دهند

وی افزود: حجم 60 درصد از ترددهای ما از مرز مهران صورت می‌گیرد، لذا دیگر جایی برای تردد اتوبوس ها نیست؛ حجم تردد از مرز مهران فوق‌العاده بالاست، بنابراین بهتر است اتوبوس های زائران به سمت مرزهای شلمچه و چذابه تغییر مسیر دهند.

حیدری با تاکید براینکه تردد زائران از مرز مهران به کندی صورت می‌گیرد،  تصریح کرد: به دلیل ازدحام بالایی که در مرز مهران وجود دارد، تردد از این مرز با مشکل مواجه شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: اکیدا به زائران توصیه می‌کنیم که به مرز مهران مراجعه نکنند و به جای معطل شدن طولانی در این خط مرزی با حضور در دیگر مرزها به سهولت و طی مدت کوتاهی وارد عراق شوند.

پرداخت ارز اکنون به زائران به آسانی انجام می‌شود

وی با اشاره به مشکلات دریافت ارز به زائران هم خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بانک مرکزی و ملی در اعطای دینار به زائران تجربه اول خود را سپری می‌کنند و در کشور عراق حضور دارند، با مشکل مواجه شدیم، اما با ورود ستاد مرکزی اربعین به این موضوع و افزایش حدود 210 نفر نیرو به عوامل اجرایی در حال حاضر پرداخت ارز به آسانی صورت می‌گیرد.

حیدری با اعلام آمار خروج زائران از کشور تصریح کرد:  در 10 روز اخیر حدود یک میلیون 115 هزار نفر از کشور خارج شده اند، همچنین حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: یک میلیون و 700 هزار نفر هم روادید دریافت کرده‌اند و حدود 480 هزار نفر طی چند روز گذشته از مراجع مربوطه گذرنامه دریافت کرده‌اند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین