عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
از بخش‌هاي جالب توجه اين پايگاه، «پرسش‌هاي ما از وهابيت» است؛ يعني علاوه برآنكه پاسخ‌هاي متقن به شبهات وهابيت داده شده، ۶۷ سوال نيز از وهابيت پرسيده شده است كه ناظر به انحرافات فكري و رفتاري در اين فرقۀ ساخته انگلستان است.
عقیق: پيروزي نهضت عظيم اسلامي در ايران، رشد مكتب خردورز و عقلاني اهل بيت در جهان، قدرت يافتن حزب الله لبنان و بيدارشدن مردم منطقه نسبت به اسلامِ آمريكايي از عواملي است كه سبب شده است جريان‌هاي معاند و وابسته با بهانه‌هاي مختلف عليه مكتب اهل بيت عليهم السلام شبهه پراكني كنند و در اين راه از تمام ابزارهاي رسانه اي همچون كتاب، روزنامه، مجله، اينترنت و ماهواره استفاده نمايند.

البته شبهه پراكني عليه اين مكتب، امر تازه اي نيست و همواره پيشوايان و علماي مكتب در مقام پاسخ به سوالات و شبهات برآمده اند اما حجم اين تبليغات منفي و شبهه پراكني‌ها در دوره اخير به اوج خودش رسيده است.

از همين رو شايسته است تا با توجه به بنيه علمي و عقلاني در آموزه‌هاي شيعي و وجود پاسخ‌هاي متقن به شبهات مطرح شده، برخي نهادها و رسانه‌ها اقدام به پاسخگويي نمايند و اين پاسخ‌ها به صورت موضوعي و دسته بندي شده در اختيار مخاطبان قرار بگيرد.

* پاسخ به ۱۵۲ شبهه در ۱۲ موضوع

يكي از رسانه هايي كه به صورت موضوعي، پاسخ شبهات وهابيت را آورده، پايگاه حج وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت است.

اين پايگاه كه به نشانيhttp://hajj.ir/در دسترس كاربران اينترنت قرار دارد، بخش ويژه اي را به اين موضوع يعني«پاسخ به شبهات»اختصاص داده و در آن به ۱۵۲ شبهه در موضوعات توحيد و شرك، نبوت، امامت، مهدويت، اهل بيت، خلفا و صحابه، شبهات قرآني، شبهات حديثي، شبهات فقهي، شبهات تاريخي، فرق و مذاهب و متفرقه پاسخ داده است.

در اين بخش، پرسش‌ها و شبهاتي درباره بيعت امام علي با خلفا، تحريف قرآن، اسناد نهج البلاغه، شيعيان زيديه، بخشيدن انگشتر حضرت علي در نماز، تقيه، ازدواج موقت، سجده بر تربت حسيني، توسل، بوسيدن حرم واماكن مقدسه، امامت در سنين كودكي و نوجواني، حديث ثقلين، قبر حضرت زهراء، خمس و ماجراي فدك مطرح شده است.

پرهيز از پاسخ‌هاي طولاني، استناد به آيات و روايات، طرح مباحث منطقي و رواني متن از ويژگي‌هاي اين بخش به شمار مي‌رود.

* پرسش‌هاي ما از وهابيت

از بخش‌هاي جالب توجه پايگاه حج،«پرسش‌هاي ما از وهابيت»است؛ يعني علاوه برآنكه پاسخ‌هاي متقن به پرسش‌ها و شبهات وهابيت داده شده است، ۶۷ سوال از وهابيت پرسيده شده است كه ناظر به انحرافات فكري و رفتاري در اين فرقۀ ساخته انگلستان است كه در طرح هر سوال، استنادات مربوط به كتب مرجع نزد وهابيت امده است.

از جمله اين سوالات مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد:چرا وهابيت خدا را قابل رؤيت ­ميدانند؟، چرا وهابيها براي عرش خداوند شكل و شمايلي ساخته اند كه بر كرسي نشسته است؟ ، چگونه ابن تيميه مي‌گويد پيامبران با ارتكاب معصيت و توبه به مقام‌هاي بالا‌تر راه پيدا مي‌كنند؟ ، چرا وهابيّت حضرت موسي (ع) را شخص طغيانگر در برابر خداوند معرفي مي‌كنند؟ ، چرا وهابيت از قاتل امام حسين (ع) دفاع مي‌كنند؟ ، لشكر كشي وهابيت و كشتار مسلمانان چگونه توجيه ميگردد؟

منبع:حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین