عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
گزارش اختصاصی عقیق | تلاش ها برای کم فروغ کردن حماسه اربعین همچنان ادامه دارد
سکوت سراسر شهر را فرگرفته و بغض بر گلوی خادمان اربعین نشسته. خبر عجیب و باورنکردنی است ولی حقیقت دارد. به دستور معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام ، برپایی هر گونه موکب و ایستگاه صلواتی در شهرهای ایلام و مهران ممنوع است و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد!
عقیق: اینجا شهر مهران است . محل عبور زائران کربلای معلا . شهری که سال هاست مدال افتخار مردمانش خدمت به زوار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است. هر سال در آستانه حماسه با شکوه اربعین حسینی ، دست اندرکاران هیئت ها و حسینیه ها در این شهر لباس خدمت بر تن می کردند و صبح و شام تمام عزمشان پذیرایی از زائرین کربلای معلا بود. هر سال در این ایام مهران پر از شور و شوق خدمت به حماسه سازان اربعین حسینی بود. اما در این روزها آسمان مهران رنگ دیگری است. سکوت سراسر شهر را فرگرفته و بغض بر گلوی خادمان اربعین نشسته.  خبر عجیب و باورنکردنی است ولی حقیقت دارد.

به دستور معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام ، برپایی هر گونه موکب و ایستگاه صلواتی در شهرهای ایلام و مهران ممنوع است و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد!

با کدامین استدلال؟

ماجرا به شهریور ماه برمی گردد و گفت وگوی محمد نوذری ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام. وی در گفت و گویی اعلام کرد : هیچ موکبی در شهرهای مهران و ایلام در اربعین امسال دایر نخواهد شد . وی افزود : تلاش داریم با حضور زائران در استان، فواید اقتصادی لازم را نیز برای بازاریان استان در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد : می توان با استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر ایلام به مهران برای ایجاد موکب هایی در قالب مجتمع استفاده کرد تا بلکه در دراز مدت چشم اندازهای اقتصادی را در پی داشته باشد.

پس از این گفت و گو بود که نامه ای برای تعدادی از هیئت ها و حسینیه هایی که اقدام به برپایی موکب کرده بودند ارسال شد و تذکرات لازم برای جمع آوری موکب ها به آنها داده شد.




این استدلال که برپایی موکب برای اسکان و پذیرایی از زائرین ، باعث عدم نفع اقتصادی مردم منطقه خواهد شد چنان سست و بی پایه است که باعث اعتراض کسبه و رستوران داران مهران نیز شد. به گفته این کسبه حضور زوار کربلای معلا در شهر علاوه برکات معنوی باعث رونق اقتصادی شهر نیز شده بود . علاوه بر این ها موکب داران نیز مایحتاج ضروی خود را از کسبه و مغازه دارن همین شهرها تهیه می کردند.

نامه به رهبر معظم انقلاب

پس از نامه ها و برخوردهای نیروی انتظامی مهران با موکب داران ، جمعی از هیئت داران این شهر طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب گلایه خود از مسئولین مربوطه را خدمت ایشان اعلام کردند.


 همچنان موکب ممنوع!

نه روز به اربعین حسینی مانده از مهران خبر می رسد ممانعت از برپایی موکب ها همچنان ادامه دارد . اما نکته عجیب ماجرا گفت وگوی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ایلام است.



سرهنگ جلال میرزابیگی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای ایجاد موکب در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر مهران و مسیر‌های اصلی تردد زائران اربعین حسینی (ع) در استان ایلام وجود ندارد از مردم شریف و مهمان نواز استان به ویژه شهر مهران خواست در هماهنگی با پلیس نسبت به مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) اقدام کنند.

دبیر قرارگاه اربعین فرمانده انتظامی استان در پاسخ به فضاسازی افرادی در فضای مجازی که مدعی شده اند پلیس، مانع ارائه خدمات مردمی به زائران اربعین حسینی (ع) در شهر مهران شده است؛ ضمن رد کامل این شایعات بیان داشت: پلیس، با کمال افتخار آمادگی دارد تا فضای امن لازم را برای ارائه خدمات و ایجاد ایستگاه صلواتی در مسیر‌های اصلی تردد و کانون‌های جمعیت زوار در مهران مهیا کند.


این عکس صبح امروز (یکشنبه 29 مهر ) از مقابل یکی از موکب های مهران گرفته شده است


پیگیری های لحظه به لحظه عقیق از مهران ، نشان می دهد یگان های انتظامی ضمن استقرار نیرو در کنار حسینیه ها همچنان با هرگونه برپایی موکب در شهر مهران برخورد می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
دقت کردید بعداً آقای روحانی دقیقاً "استاندار ایلام" رو برای "وزارت" به مجلس معرفی میکنه!!! بر منافق لعنت!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
ولی شورای تامین فقط مربوط به استاندار نیست از 6ارگان نماینده حضور داره:
1 - استاندار (‌رئیس شورا).
2 - فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه در مرکز منطقه و فرمانده سپاه
پاسداران ناحیه مستقر در مرکز استان.
3 - رئیس شهربانی استان.
4 - فرمانده ژاندارمری استان (‌بالاترین مقام ژاندارمری در استان).
5 - فرمانده نظامی در استان (‌در صورت وجود).
‌تبصره - در صورتی که چند نیروی نظامی در استان وجود داشته باشد همه فرماندهان
شرکت خواهند نمود.
6 - سرپرست کمیته انقلاب اسلامی استان (‌در صورت وجود).
7 - مسؤول کل اطلاعاتی در استان.
‌تبصره - استاندار می‌تواند دادستان استان و دادستان انقلاب را برای شرکت در شورای
تأمین استان دعوت نماید.
اگه بخواید بگید کل این افراد مخالف بودن و قصدشون کمرنگ کردن این حرکت جمعیه پس به سیاست کلی نظام باید شک کرد...
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
سلام علیکم
چند سال هست هر سال نفری 10 هزار تومان از زائرین عوارض خروج از مهران می گیرند تا به زوار خدمت کنند ولی خبری نیست ظاهرا قرار بود امکاناتی فراهم کنند که نکردند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین