عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
دبیر کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد:
دبیر ستاد عالی‌ کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه اصلاح رابطه هر فرد با پروردگار منجر به اصلاح جامعه خواهد شد، گفت: از ۲۴ هزار کانون، بیش از ۲۱ هزار کانون در سامانه سجا به ثبت رسیده است.
عقیق: مراسم تجدید میثاق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ولایت، امروز (یکشنبه ۱۵ مهر ماه) در مجتمع نور با حضور حجج اسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی‌ کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد کشور و غلامعلی قدیریان سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران و همچنین احد جاودانی مدیرکل ارشاد استان تهران برگزار شد.

*دشمن در حال رسوخ در بین باورهای دینی جامعه است

در این مراسم احد جاودانی مدیرکل ارشاد استان تهران گفت: ظرفیت‌های زیادی برای صیانت از انقلاب اسلامی داریم، نیروی انسانی جوان یکی از این ظرفیت‌ها است که رهبر معظم انقلاب نیز در استادیوم آزادی بر این موضوع تأکید داشتند، همچنین ظرفیت‌های معنوی و دینی هم می‌تواند ما را به ایجاد یک جامعه درست کمک کند.

وی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تلفیق کارهای فرهنگی و دینی در کنار یکدیگر افزود: دشمن به دنبال خشکاندن نهاد انقلاب و ساختار دینی و شیعی ما است، امروز جامعه با موضوعاتی نظیر بیکاری و اعتیاد روبرو است که در تقابل با نگاه دینی و شیعی ما قرار دارد و استکبار هم سعی می‌کند که از مسیر آسیب‌های اجتماعی این دین‌زدایی را ترویج دهد.

جاودانی با تأکید بر اینکه دشمن در حال رسوخ در بین باورهای دینی ما است، تصریح کرد: اگر جامعه از این مسیر آسیب ببیند دیگر نمی‌توان کاری کرد، در سال‌های گذشته کلیساهای خانگی زیادی در مشهد، کرج، مازندران و چند شهر دیگر دیده شده بود و این به خاطر ضعف ما در تبلیغ دین است و اگر ما سعی کنیم دین را زیبا معرفی کنیم قطعاً دشمن نمی‌تواند بر ما نفوذ کند.

*ثبت بیش از ۲۱ هزار کانون در سامانه سجا

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه از ظرفیت بانوان در امور فرهنگی غفلت شده است، ابراز داشت: در تاریخ دوران انقلاب اسلامی و حتی دفاع مقدس نقش بانوان بسیار موثر بود. پس باید در این بخش اقدامات موثرتری داشته باشیم تا پایه‌های جامعه و بقا کشور از طریق همین بانوان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح رابطه هر فرد با پروردگار منجر به اصلاح جامعه خواهد شد، گفت:‌ «وَاعتَصِموا» زمانی شکل می‌گیرد که وحدت و یکدلی در میان همه شکل بگیرد، اعتصام به حب الله در کانون‌ها می‌توان  شکل گیرد، در این کانون‌ها برخی مدیر و ‌برخی عضو هستند که باید تدبیر کنند و از افراد توانمند و هیأت‌های اندیشه‌ورز که مورد تأکید رهبری درباره کانون‌ها است استفاده کنند و این نوع رفتار در هر محله می‌تواند یک قله باشد.

حجت‌الاسلام ارزانی درباره چشم‌انداز ۱۴۱۴ بیان داشت: در این چشم‌انداز هدف ما ایجاد موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه برای جریان‌سازی همزیستی مومنانه است.  قله ما خانواده است و در این قله به دنبال کاهش موضوع طلاق هستیم، هدف این است که معضل طلاق را روز به روز باکارهای فرهنگی و هنری آن هم در دل مسجد کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از ۲۴ هزار کانون، ۲۱۴۸۹ کانون به ثبت رسیده است، ادامه داد: در تهران متأسفانه تعداد حضور عزیزان در ثبت کانون‌ها ضعیف است، ما ۱۱۰۰ کانون در تهران داریم که بسیاری از آن‌ها هنوز خود را در سامانه ثبت نکردند.

* جریان‌سازی اقتصاد مقاومتی در مساجد پیگیری می‌شود

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه کانون‌ها در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، گفت: آن‌ها فعالیت‌های خوبی در حوزه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی داشته‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره اهمیت و جایگاه برجسته شهدای مدافع حرم گفت: کار شهدای مدافع حرم بسیار ارزشمند است. زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این شهدا خارج از سرزمین ایران و در دفاع از حریم ولایت و امامت جانفشانی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین