عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
نیک روش در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان:
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تلاش مذبوحانه‌ دشمنان برای تفرقه بین مردم ایران و عراق گفت: پیاده‌روی اربعین فرصتی مناسب برای خنثی‌سازی حرکت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان بین امت اسلام است.
عقیق: نشست خبری ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و معاون فرهنگی وزیر علوم عصر امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

محمدجواد نیک‌روش در این نشست گفت: عزاداری سیدالشهدا و دهه اول محرم را پشت سر گذاشتیم  به موعود اهل ایمان یعنی روز اربعین نزدیک می‌شویم، ایامی که دانشگاهیان بسیاری در خیل مشتاقان امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: ستاد ملی اربعین دانشگاهیان از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و پشتیبانی از حرکت‌های دانشجویی در زیارت اربعین را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نیک‌روش ادامه داد: امسال در ستاد ملی اربعین برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده است که بخشی از آنها از جنس پشتیبانی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کشور برای تسهیل سفر دانشجویان به پیاده‌روی اربعین است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: در همین راستا تلاش شده خروج دانشجویان برای حضور در ÷یاده روی اربعین تسهیل شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای هماهنگی‌های با دانشگاه‌ها مختلف ، اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای اعزام کاروان‌های زمینی برای زیارت اولی‌ها٬ برپایی موکب‌هایی در مراسم پیاده‌روی اربعین از سوی دانشگاه‌ها به‌صورت متمرکز از اقدامات صورت گرفته است.

نیک روش تاکید کرد: در این ایام یک موکب بین‌المللی هم برای همگرایی دانشجویان جهان اسلام داریم که به همت دبیرخانه این موکب و بسیج دانشجویی پیگیری شده است.

وی گفت: پیاده‌روی اربعین فرصتی مناسب برای خنثی‌سازی حرکت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان بین امت اسلام است، دشمنان در چندماهه اخیر تلاش مذبوحانه‌ای برای تفرقه بین ملت مسلمان ایران و عراق داشته‌اند اما دانشجویان به‌عنوان قشر پیشرو برنامه‌های فرهنگی در زیارت اربعین برای خنثی‌سازی تلاش دشمنان خواهند داشت.

وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری همایش علمی بین‌المللی را با حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف هم‌زمان با پیاده‌روی اربعین در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: سوگواره‌ای هم به همت دانشگاه شهید چمران اهواز برگزاز خواهد شد و ر داین سوگواره آثار دانشجویان برای اربعین جمع‌آوری می شود.

*  تلاش مضاعف مجموعه دانشگاهی برای تسهیل اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین

 غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم هم در این نشست گفت: پیاده روی اربعین یکی از برنامه های فرهنگی و تاثیرگذار است که دانشگاهیان در آن نقش موثری دارند و وقتی به دانشجویانی که تجربه پیاده‌روی اربعین را در سال‌های قبلی داشته‌اند رجوع می‌کنیم، شاهد تأثیرگذاری این حرکت فرهنگی در هویت اخلاقی آنها هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: پیاده روی اربعین برای دانشجویان هویت‌ساز است و به تعبیر دیگر دارای نمود بالایی در هویت آنهاست و وقتی صحبت از هویت اجتماعی فرهنگی می‌شود، بخشی از این هویت به ساحت فعالیت‌های دینی و فرهنگی دانشجویان مربوط می‌شود. 

وی گفت: همین مسئله باعث تلاش مضاعف مجموعه دانشگاهی و آموزش عالی کشور برای تسهیل زیارت دانشجویان در پیاده‌روی اربعین شده است.

غفاری در ادامه به تعامل و همکاری بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها٬ بسیج دانشجویی٬ تشکل‌های دانشجویی و نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این همکاری موجب شده است تا آثار مورد انتظار به بار بنشیند.

وی پایان گفت: برای تسهیل‌سفر دانشجویان به پیاده‌روی اربعین تمام دستگاه‌های کشور و همچنین آموزش عالی باید بیشترین اهتمام خود را خرج کنند. قطعاً با همکاری مجموعه دانشگاه‌ها شاهد رقم خوردن فعالیت‌های اثرگذار در زمینه‌های فرهنگی خواهیم بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین