عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
گفتگو با حجت‌الاسلام سلیمانی، پژوهشگر حوزه حدیث و علوم قرآنی؛
نوشتن برای اهل­ بیت، شیرینی و لذت خاص به خودش را دارد. کسی تا وارد آن نشده است نمی‌تواند آن را احساس کند.
عقیق:حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، علاوه بر تحصیل در حوزه علمیه تا سطح خارج، کارشناسی ارشد علوم قرآنی را نیز کسب کرده است. وی در آخرین مقاله خود به نقش امام علی (علیه­السلام) در زمینه تدوین قرآن پرداخته است. همچنین در زمینه تصحیح متون عربی نیز تخصص دارند. «آخرین سرباز کربلا» شرح‌حالی است ادبی درباره کربلا و شهادت حضرت علی‌اصغر.

وی درباره چگونگی نگارش کتاب، می گوید: آن را در سال امام حسین به دعوت یکی از مؤسسات فرهنگی قم نوشتم و طی سال‌ها بعد آن را ویرایش و بازنویسی کردم و بعد از بازبینی چندباره، آن را منتشر کردم.

نویسنده آخرین سرباز کربلا، درباره نوشتن کتاب گفت: هنگام نوشتن آن، احساسات عجیبی داشتم. به‌گونه‌ای که وقتی دست‌ به ‌قلم می‌بردم و متن را می‌نوشتم انگار تمام صحنه کربلا و آن ماجرا جلوی چشمم بود. اشک و قلمم با یکدیگر توأمان شده بود.

وی درباره روز جهانی شیرخوارگان که به چهارمین از روز محرم اطلاق می‌شود گفت: چکیده چیزی که می‌خواهم بگویم عهدی است که امام حسین (علیه ­السلام) با حضرت باری­تعالی بست. عهدی که در آن هر چه دارد برای خدا قربانی کند. حتی اگر طفل شیرخواره ­اش باشد. حضرت علی­ اصغر سند حقانیت امام حسین (علیه ­السلام) در روز عاشورا است. اگر مخالفان و معاندان تمام تلاش‌هایی که امام حسین (علیه ­السلام) و یارانش در صحنه کربلا انجام دادند را کنار بزنند و به آن شبهه وارد کنند اما نمی ­تواند از کنار شهادت طفل 6 ماهه امام حسین (علیه ­السلام) به‌راحتی گذر کند. شهادتشان سند زنده غیرقابل انکاری است. دشمن با به شهادت رساندن نوزاد امام حسین (علیه­ السلام) نهایت پستی خود را نشان داد.

در ادامه وی درباره سطح کیفی آثار منتشر دیگری که طی این سال‌ها در زمینه ادبیات عاشورایی منتشرشده افزود: فضا برای نوشتن در این زمینه کاملاً مساعد است و به‌راحتی می‌توان در این‌باره پژوهش و نگارش­های گوناگون انجام داد اما سنگین بودن پژوهش در این زمینه غیرقابل انکار است زیرا که نوشتن و استناد کردن و متقن بودن متون یک‌چیز است؛ زیبایی و ادبیت آن یک‌چیز دیگر است. باید مستندترین آثار را به زیباترین شکل به مخاطب ارائه دهیم تا به آن جذب شود.

سلیمانی در پایان خطاب به دیگر نویسندگان و علاقه­مندان به این حوزه گفت: نوشتن برای اهل­ بیت، شیرینی و لذت خاص به خودش را دارد. کسی تا وارد آن نشده است نمی‌تواند آن را احساس کند. به تمام کسانی که علاقه و ذوق و استعدادش را دارند توصیه می‌کنم با توکل به خدا در این عرصه قدم بزنند و از مشکلات و مسائل آن نترسند.

منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین