عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
امام جمعه قم در ديدار با رئيس سازمان تبليغات:
امام جمعه قم بر لزوم توجه به شیوه‌های سنتی و مدرن در تبلیغات معارف دینی تأکید کرد و گفت: مردم با منبر و محراب مأنوس هستند و باید این هویت و سنت را حفظ کنیم زیرا نگه داشتن منبر پیامبر اسلام(ص) یک کار هویتی است.
عقیق:آیت‌الله سیدمحمد سعیدی روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: شما و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی خروجی حوزه علمیه و سرمایه بزرگی هستید و مقام معظم رهبری با نگاه جدید به شما امید بستند و این امید باید به ثمر بنشیند.

وی افزود: از ناحیه رهبر معظم انقلاب، نصب و اعتماد و اقدام است و کسانی که منصوب و مورد اعتماد ایشان هستند باید عملاً کاری کنند که ایشان سرافراز هستند، سرافرازتر شوند.

امام جمعه قم تأکید کرد: اعتمادسازی و جلب رضایت مقام معظم رهبری بر اساس ساز و کارهایی است که در حکم ایشان بیان شده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به وجود روحانیون باتجربه در بدنه سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: بعضی از روحانیون ۲۵ – ۳۰ سال در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند و تجربیات آنها می‌تواند برای شما سرمایه بزرگی باشند.

وی فعالیت در شیوه‌های تبلیغ سنتی و مدرن را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: سنت‌های تبلیغی و ابلاغ معارف دین باید حفظ شود. یعنی مردم با منبر و محراب مأنوس هستند، بنابراین هویت و سنت خودمان را باید حفظ کنیم. چون نگه داشتن منبر پیامبر اسلام(ص) یک کار هویتی است.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) بر لزوم استفاده از فضای مجازی در تبلیغ دین تأکید کرد و افزود: برخی نهادها در زمینه تربیت مبلغان دینی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که نیاز به حمایت دارند.

وی تصریح کرد: این گونه نیست که همه ذخائر علمی و حوزوی در قم باشند. در استان‌های دیگر هم چهره‌ها و شخصیت‌های وزین حضور دارند که باید مورد توجه باشند.

آیت‌الله سعیدی پرهیز از رفتار جناحی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما در آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) سعی کردیم به هیچ وجه کار جناحی انجام نشود، چون اینجا حرم اهل بیت(ع) است و غیرمسلمانان و مسلمانان زیادی به این مکان مشرف می‌شوند.

وی تأکید کرد: این طور نیست که خط سیاسی نداشته باشیم و در انتخابات بروز می‌دهیم ولی در کار اجرایی هیچ گونه کار جناحی نمی‌شود.

آیت‌الله سعیدی خطاب به حجت‌الاسلام قمی گفت: شما از نیروهای فکری خوبی هستید و خوشبختانه همکاران باتجربه‌ای دارید. ما هم در جوار حرم حضرت معصومه(س) دعا می‌کنیم بهترین فکرها برای شما رقم بخورد.

امام جمعه قم با بیان این که کسی که از سوی مقام معظم رهبری منصوب می‌شود با یک واسطه منصوب امام زمان(عج) است، گفت: وقتی ناملایمتی سراغ انسان می‌آید این حس و توجه حضرت ولیعصر(عج) به انسان آرامش می‌دهد و خستگی‌ها از بین می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) اظهار کرد: شما در جایی قدم گذاشته‌اید و مشرف شده‌اید که حرم اهل بیت(ع) است و جایگاه رفیعی دارد.

آیت‌الله سعیدی از حضرت معصومه(س) به‌عنوان دختر نمونه آل الله یاد کرد و افزود: ایشان تنها دختر امام موسی بن جعفر(ع) بودند که ازدواج نکردند و در روایتی دارد که بعد از امام هشتم، افضل اولاد امام موسی بن جعفر(ع) هستند.

امام جمعه قم تصریح کرد: حضرت معصومه(س) در طول مدت عمر شریفشان رنج‌ها و مصیبت‌های فراوانی دیدند و در یکی از پراختناق‌ترین دوره های معاصر اهل بیت با خلفا رشد کردند.

آیت‌الله سعیدی با تشریح دلیل سفر حضرت معصومه(س) به سمت خراسان اظهار کرد: خداوند مقدر کرده که در قم چنین مرکزیتی ایجاد شود و از اینجا خیر و برکت فراوانی به همه جای دنیا و کشور می‌رسد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین