عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
با تلاش بانوان هنرمند آران و بیدگل:
۲ هزار متر از فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی توسط بیش از ۳۳۰ بانوی هنرمند در آران و بیدگل بافته می‌شود که تاکنون ۸۰۰ متر از این فرش‌ها آماده تحویل به عتبه علویه است.
عقیق:طرح توسعه حرم علوی با احداث صحن حضرت زهرا (س) حرم امیرالمرالمؤمنین (ع) حدود هفت سال است که توسط هنرمندان ایرانی به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی و اجرایی شده است.

این صحن در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی پیش‌بینی شده است که بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) پیشرفت خوبی داشته و مراحل پایانی را طی می‌کند. پس از تکمیل ساخت بخش زیارتی صحن زیارتی طرح توسعه حرم علوی، تجهیز این بخش همچون مفروش کردن آن آغاز می‌شود.

برای مفروش کردن بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) هنرمندان برخی از استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که هنرمندان شهرستان آران و بیدگل از آن دسته است. بر همین اساس از سال گذشته در این شهرستان ۹۰ دار قالی برپا شده که با همت بیش از ۳۳۰ بانوی هنرمند این شهرستان تاکنون ۸۰۰ مترمربع فرش بافته و آماده تحویل است.

همچنین قرار است تا پایان امسال ۲ هزار متر مربع فرش ماشینی در ابعاد ۱۴ مترمربعی برای مفروش کردن صحن حضرت زهرا (س) از آران و بیدگل به نجف ارسال شود.

به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا (س) حرم امام علی (ع) تا پایان امسال هم‌زمان با بخش غیرزیارتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین