28 شهريور 1401 23 صفر 1444 - 29 : 12
کد خبر : ۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
از فرصت تعطیلات بهره بگیریم
سه تا امام راجع به حضرت معصومه(س) یک حدیث دارند. خیلی عجيب است. هیچ امامزاده‌ای یک چنین حدیثی ندارد. امام رضا، امام جواد، و امام صادق...
عقيق: حجت الاسلام قرائتي در يكي از سري برنامه هاي درسهايي از قرآن در خصوص، زيارت حضرت معصومه (س) گفت:
 
جالب است که سه تا امام راجع به حضرت معصومه یک حدیث دارند. خیلی تعجب است. هیچ امامزاده‌ای یک چنین حدیثی ندارد. امام رضا، امام جواد، و امام صادق، سه امام فرمودند: هرکس به قم زیارت حضرت معصومه برود، بهشت بر اوست. هیچ امامزاده‌ای در ایران سه تا امام معصوم راجع به آن یک جمله نگفتند. این هم خیلی برای ما مهم است. مقام دختر، دختر یک کاری می‌کند که تمام مراجع آنجا می‌آیند در جوار قبرش رشد می‌کنند. مرکز صدور علم به دنیا می‌شود. از صد کشور ما الآن در قم تقریباً طلبه داریم. از صد تا کشور!بعضی طلبه‌ها هم طلبه‌های ماشاءالله… من یک کلاس برای این طلبه‌های خارجی دارم، گاهی می‌روم پای تخته سیاه صحبت می‌کنم، من خیلی چیزها از آنها یاد می‌گیرم با اینکه نو هستند، سه ساله، چهار ساله، پنج ساله طلبه شده است، یکی از آنها از این سیاه پوست‌ها بود.
 
می‌گفت که مدینه رفتیم یکی از این وهابی‌ها، آخوندهای وهابی، آخوندهای وهابی می‌گویند: یا حسین، یا حسن، شرک است. باید بگویی: یا الله! این توسل که می‌گویی: یا فاطمه، یا ابالفضل، اینها شرک است. می‌گفت: یکی از آنها من را دید گفت: مشرک! برو گمشو. گفتم: چرا می‌گویی مشرک؟ گفت: می‌گویی یا حسن یا حسن! آنوقت می‌گفت، این وهابی می‌گفت قلمش را روی زمین انداخت، گفت: ببین این قلم من است. یا حسن، بلند شو به من بده. دیدی؟ مُرد تمام شد رفت! این امام حسن شما نمی‌تواند بلند شود یک قلم را به من بده. مرد، تمام شد. نه قدرت دارد، نه حیات دارد، نه چیزی می‌شنود. هیچی هیچی! سیاه پوست می‌گفت گفتم: قلمت را به من بده. قلم را از این وهابی گرفتم و زمین انداختم. گفتم: یا الله! قلم را به من بده. دیدی خدا مرد؟ خدا نعوذ بالله نمی‌فهمد. خدا هم قدرت ندارد. گفت: مگر هرکس قدرت دارد باید نوکر تو باشد؟ از این خیلی خوشم آمد.

یک طلبه‌ی یمنی دیگر بلند شد گفت که ما به اینها گفتیم: نظر شما راجع به امام زمان چیست؟ گفت: نظر ما راجع به امام زمان که آخر الزمان، امام زمان می‌آید، ظهور می‌کند، دنیا را پر از عدل و داد می‌کند. گفت: خوب عقیده‌ی شیعه هم همین است. خوب الحمدلله! از جاهایی که شیعه و سنی مشترک هستند همین است. خوب حالا که مشترک هستیم بلند شویم. بلند شوید قیام کنیم حضرت مهدی را در انتخابات تعیین کنیم. می‌گفت: گفت امام زمان انتخاباتی که نیست. رئیس جمهور که نیست. باید خدا بفرستد. گفتم: ببین اگر امام را باید خدا تعیین کند، امام اول را هم در غدیر خم خدا تعیین کرد. پس چرا شما در انتخابات کس دیگری را جای علی گذاشتید؟ اگر انتخاباتی است، که انتخاب کردید، آخری را هم انتخاب کنید. اگر انتخاباتی نیست که می‌گویید: آخری انتخاباتی نیست، معلوم می‌شود اولش هم انتخاباتی بگویید… نصفش را من می‌گویم و نصفش را شما بگویید. اگر انتخاباتی هست، کما اینکه اولی را انتخاب کردید، بلند شوید… با هم بگویید… بلند شوید آخری را هم انتخاب کنید. اگر انتخاباتی نیست، که می‌گویید خدا باید تعیین کند، همینطور که آخری‌اش انتخاباتی نبوده، معلوم می شود اولش هم انتخاباتی نبوده. خیلی قشنگ بود. از صد تا کشور بالای ده هزار تا طلبه. البته باز هم عقب هستیم. یک موقع غرور شما را نگیرد.
من چین رفته بودم، دیدم که خدا دکتر جعفر شهیدی را رحمت کند، ایشان هم بود. سیصد نفر را چینی‌ها آموزش داده بودند که فارسی حرف می‌زدند. یعنی چین برای هفتاد میلیون ما سیصد تا تربیت کرده است. ما یک حجة‌الاسلام نداریم که به زبان چینی حرف بزند. یعنی ما برای هزار میلیون آنها نیرو نداریم، ولی آنها برای هفتاد میلیون ما نیرو دارند. ما عقب هستیم.

چون امام جواد کوچولو بود رهبر آخوند خلفاء بنی عباس، یحیی بن اکثم می‌خواست امام را به چالش علمی بکشد. گفت: اگر یک کسی لباس احرام پوشید، شکار کرد جرمش چیست؟ امام جواد هم با او چه کرد؟ گفت: این شکار در خارج از حرم بوده یا در داخل حرم؟ آخر دو فرسخ در دو فرسخ حرم است. داخل حرم بوده در این دو فرسخ در دو فرسخ مکه بوده یا بیرون؟ مسأله را بلد بوده که نباید شکار کند یا بلد نبوده؟ عمدی بوده یا رفته تیرش خطا کرده؟ صیاد که شکارچی بوده، برده بوده یا آزاد بوده؟ کوچ بوده یا بزرگ بوده؟ مرتبه اولش بوده یا مرتبه دومش بوده؟ پرنده بوده که به آن تیر زده یا چرنده بوده؟ این صید کوچک بوده یا بزرگ بوده؟ صیاد اصرار داشته که باز هم بزند یا یک دفعه زده است و پشیمان شده؟ در شب زده یا در روز زده؟ در احرام حج بوده یا احرام عمره؟ آقا قاطی کرد. بابا با این اهل بیت چیزی نگویید. اینها کوچکشان مثل بزرگشان است و بزرگشان مثل کوچکشان. اینها وصل به غیب هستند. وصل به غیب هستند.

منبع: پايگاه درس هايي از قرآن
/211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: