عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:
حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن فقط در خانواده قرآنی برگزار می‌شود و عموم مردم در آن مشارکت جدی ندارند، گفت: در ارزیابی‌ها خیلی شعار «هدی للناس» عملی نشده است و حتی در وزارت ارشاد هم وضع به همین منوال است.
عقیق:حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ستاد راهبری سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن، مشارکت عموم مردم را در مسابقات در جهت توسعه فرهنگ قرآنی ضروری برشمرد و گفت: هر رویدادی می‌تواند دو رویکرد بین‌المللی و داخلی داشته باشد که در بخش‌ رویکردهای داخلی مسابقات بین‌المللی قرآن دچار ضعف هستیم.

وی در این باره افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن فقط در خانواده قرآنی برگزار می‌شود و عموم مردم در آن مشارکت جدی ندارند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به فرامین قرآن کریم، قرآن را مایه هدایت تمام بشر دانست و گفت: در ارزیابی‌ها خیلی شعار «هدی للناس» عملی نشده است و حتی در ارشاد هم وضع به همین منوال است.

وی ضمن پیشنهاد تشکیل گروه متخصص برای حضور همگان در مسابقات اظهار کرد: درصد کمی از مردم در این مسابقات شرکت می‌کنند که پیشنهاد می‌کنم گروه متفکری در این خصوص تشکیل شود و دامنه مسابقات را از خیابان بهشتی (مصلای امام(ره)) به فضاهای دیگر شهر و کشور توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه باید مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بین اقشار مختلف مردم تاثیرگذار باشد اظهار کرد: موضوع فهم قرآن را می‌توانیم به عنوان یکی از موضوعات مهم مسابقات بین‌المللی انتخاب و آن را به دیگران منتقل کنیم. تا فهم صحیح قرآن‌کریم در بین اقشار مختلف مردم فراگیر شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین