عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
برخی ناشران قرآنی در نمایشگاه کتاب امسال تخلفاتی داشتند که منجر به جمع‌آوری قرآن‌های آنها از نمایشگاه شد.

عقیق: با نظارت میدانی کارشناسان سازمان دارالقرآن از نمایشگاه کتاب تخلفات ۹ ناشر محرز شد و قرآن‌های آنها از نمایشگاه جمع‌آوری شد.

این خبر را حمید کرمی بروجنی، سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، داد.در حالی تخلف ۹ ناشر قرآنی در نمایشگاه کتاب محرز شده که تعداد ناشران متخلف قرآنی حدود دو برابر ناشران متخلف در دیگر بخش‌های عمومی نمایشگاه است.

نظارت بر ناشران نمایشگاه کتاب بر عهده کمیته نظارت و ارزیابی این نمایشگاه است اما تخلف ناشران قرآنی را این نهاد کشف نکرده و کارشناسان سازمان دارالقرآن در بازدید میدانی از نمایشگاه کتاب، این تخلفات را شناسایی و به مسئولان نمایشگاه گزارش داده‌اند.

پیش از این هم شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب تخلفات ۵ ناشر عمومی را کشف کرد که شامل عرضه کتب غیر، عرضه کتب مغایر با ضوابط نمایشگاه و ارائه تخفیف بالاتر از سقف مجاز بود.در بازدید کارشناسان از ناشران قرآنی ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر محرز شد که شامل یک عنوان چاپ بدون مجوز، یک عنوان چاپ با مجوز غیر قانونی و ۱۲ عنوان چاپ که مجوز نشر و توزیع نداشتند بود و این تخلفات به کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه اعلام و نسبت به جمع‌آوری قرآن‌ها از نمایشگاه اقدام شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین