عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
شیخ امین مطرح کرد
یک روحانی اهل سنت گفت: در صورتی می‌توانیم در برابر تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم که تفکر در قرآن صورت گیرد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید بتوانند در مقوله قرآن قوی‌تر عمل کنند.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت سلطان العلما بندرلنگه در «کارگاه آموزشی و پژوهشی روش نوین اصول فقه» اظهار داشت: قرآن تقشه راه همه انسان‌های حق‌جو است. بایدها و نبایدهای انسان در قرآن کریم تشریح شده است.

وی گفت: خداوند در قرآن به زیبایی رستگاری را برای انسان شرح می‌دهد و راه‌های موفقیت را نشان می‌دهد. لذا در قران کریم کاستی وجود ندارد و پیامبراکرم(ص) می‌فرماید فضل قرآن به سایر کتاب‌ها به مانند فضل خداوند نسبت به بنده‌هایش است.

شیخ امینی با بیان اینکه دامنه علم نهایت ندارد عنوان کرد: هرچه انسان عالم تر باشد به خداوند نزدیک‌تر می‌شود. قرآن از نظر علم بی‌نهایت ژرف و عمیق است؛ علما و فضلا از زمان پیامبر(ص) تا به الان پژوهش و تحقیق های زیادی انجام داده‌اند اما هیچ دانشنمدی نتوانسته ادعا کند به تمامی رازها و علوم قران پی‌برده است.

وی تصریح کرد: قرآن دستورالعمل زندگی بشر است، قرآن برای عموم بشر است و فقط برای اعراب نیست. افراد غیر عرب اطلاعاتی از قرآن دریافت کردند که اعراب نتوانستند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت سلطان العلما بندرلنگه ادامه داد: علت ورشکستگی اقتصادی بسیاری از کشورهای اروپایی و بسیاری از وقایع جهان توسط قرآن تشریح شده است. قصه‌های قرآن یک معجزه بزرگ است چرا که داستان‌هایی از صدها سال پیش را روایت می‌کند در حالی که اگر خداوند متعال نمی‌فرمود هیچ کس نمی‌دانست.

وی ابراز داشت: خداوند در سوره‌های قرآن از مخلوقات خود را سخن به میان می‌آورد و به گونه‌ای است که امروز معنی آن را بهتر می‌فهمیم. راه رسیدن به خداست، زندگی در دایره قرآنی یک جهاد عظیم است.

شیخ امینی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب در برابر شبیخون فرهنگی قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: در صورتی می‌توانیم در برابر تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم که تفکر در قرآن صورت بگیرد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید بتوانند در مقوله قرآن قوی‌تر عمل کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین