عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
توسط موکب حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد؛
مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) از ارسال ۱۸ دستگاه کامیون و تریلی و ۲۰ تن میوه برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) به کربلا خبر داد.
به گزارش عقیق به نقل از مهر، محمود پارچه باف ظهر دوشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به آماده سازی مقدمات پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین، اظهار کرد: موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم امسال هم همانند سال‌های گذشته درمسیر نجف به کربلا به زائران امام حسین(ع) به ارائه خدمت می‌پردازد.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم افزود: سال گذشته ۳۵ هزار نفر شب در این موکب اسکان داده شدند و ۱۰۷ هزار نفر وعده در کربلا پذیرایی شدند، پذیرایی میان وعده هم برقرار است که نزدیک به ۲۰ تن میوه و ۱۸ دستگاه کامیون، تریلی و کامیونت به کربلا ارسال شده است.

وی با اشاره به هزینه ۸۳۵ میلیون تومانی سال گذشته موکب حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: همه هزینه‌های صرف شده در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم توسط خود مردم و با استفاده از هدایا و نذورات مردمی به دست آمد.

پارچه باف با اشاره به اینکه در ۱۲ شبانه روز پذیرایی میان وعده در موکب برقرار است، افزود: امسال علاوه بر مکان اسکان وپذیرایی زائران برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز پیش بینی شده است که در طول مدت پیاده روی اربعین اجرایی می‌شود.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم از سخنرانی مذهبی هر شب بعد از نماز مغرب وعشا در این موکب خبر داد و گفت: در چادرهای موکب برگزاری گعده‌های معرفتی با حضور طلاب را خواهیم داشت که پاسخگوی مسائل و سؤالات شرعی زائران هستند.

وی با اشاره به آماده سازی جزهایی از قرآن تصریح کرد: برای پر کردن اوقات فراغت زائران که در موکب در حال استراحت هستند جزهایی از قرآن آماده سازی شده است که بتوانند در ختم قرآن دسته جمعی شریک باشند.

پارچه باف با اشاره به برگزاری دعای روز اربعین توسط حجت الاسلام میرباقری، افزود: پیش بینی می‌شود که امسال با توجه به افزایش حجم زائران ونذورات مردمی هزینه ای بیش از ۸۳۵ میلیون سال گذشته، در راه پذیرایی زائران سید شهدا صرف شود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فهیمه ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
با عرض سلام و احترام خدمت خادمین ابا عبدالله ابن حسین علیه السلام
خواهشمندم این بنده ي خدا را با دو تن از همکارانم جهت دیدن از ضریح های مطهر قابل بدانید، شاید نگاه خداوند متعال نیز بر ما افتاده و ما را از پیروان آن حضرت قرار دهد. و شاید، البته آن سلاطین جهان بر بنده نظر کرده و موجب بهبودی بيماري ام گردد. من مبتلا به اسپوندلیت آنکیلوزان می باشم. خداوند متعال پشت و پناهتان. التماس دعا داریم.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین