عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با تاکید بر اینکه بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) از پیشرفت بالایی برخوردار است، گفت: پرده برداری از گنبد طلاکاری شده این حرم مطهر همزمان با نیمه شعبان انجام می شود.
عقیق: حسن پلارک امروز (25 اردیبهشت) در همایش تجلیل از خادمان عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه بازسازی حرم امامین عسکریین(ع) با تاخیر 2 ساله آغاز شد، اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه از سرعت بالایی برخوردار است و در نیمه شعبان از گنبد طلاکاری شده حرم مطهر امامین عسکریین(ع) پرده برداری می شود.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهر امامین عسکریین(ع) نیز آغاز شده است، گفت: طرح توسعه بین الحرمین در کربلای معلی نیز با تملک ملک های موجود در حال انجام است.


حرم امامین جوادین(ع) با سنگ گرانیت بیرجند مزین شده است


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی توانمندی های زیادی در بازسازی عتبات عالیات از خود یه یادگار گذاشته است، گفت: در کاظمین تمامی کارهای آن به همت مردم خیر و نیکوکار خراسان جنوبی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه مسجد صفویه یک میراث گرانبها در کاظمین است که امروز با سبک ایرانی اسلامی مرمت شده است، افزود: امروز فضای زیارتی حرم مطهر امامین جوادین(ع) به 4 برابر توسعه داده شده است.
پلارک ادامه داد: امروز سنگ های گرانیت خراسان جنوبی در کاظمین نصب شده است و حرم امامین جوادین(ع) با سنگ گرانیت بیرجند مزین شده است.
وی با بیان اینکه استان هایی که توانایی کار داشته باشند پروژه های شاخص به آنها واگذار می شود، افزود: خراسان جنوبی در زمزه استانهایی که چندین پروژه شاخص را برعهده گرفته است و در برخی از پروژه های مشارکتی نیز همکاری دارد.
وی با تاکید بر اینکه امروز بازسازی عتبات عالیات به جز بخش های کوچکی از حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به پایان رسیده است، اظهار داشت: امروز مراحل توسعه حرم ائمه (ع) در کشور عراق در دستور کار قرار گرفته است.


400 هزار متر سنگ برای سنگفرش صحن حضرت زهرا(س) نیاز است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: برای سنگفرش این صحن 400 هزار متر سنگ نیاز است که خراسان جنوبی تامین این سنگ ها را تقبل کرده است.
وی تاکید کرد: امروز چندین طرح توسعه در عتبات عالیات پس از اتمام کار بازسازی آغاز شده است و توسعه حرم مطهر امام علی(ع) با تصویب حضرت آیت الله سیستانی و به پیشنهاد ایران آغاز شده است.


100 درصد معماری صحن حضرت فاطمه زهرا(س) ایرانی- اسلامی است

پلارک با اشاره به اینکه 218 هزار متر طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) پیش بینی شده است، تصریح کرد: این طرح که از یک سال پیش آغاز شده است از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است و برنامه زمان بندی ساخت آن 4 ساله پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) برای یک دوره زمانی 300 ساله تعریف شده است و در آن 100 درصد معماری اصیل ایرانی اسلامی استفاده می شود.
وی ادامه داد: در این صحن 2 هزار و 600 ستون پیش بینی شده است که در صورتی که مشکل امنیتی به وجود نیاید این پروژه در مدت 4 سال به اتمام می رسد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه خراسان جنوبی معین بازسازی های کاظمین است، گفت: بازسازی های کاظمین به پایان رسیده است و طرح توسعه حرم امامین جوادین (ع) در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی رتبه نخست در مشارکت به منظور بازسازی عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است.

منبع: شبستان
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین