عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام حقیقت غدیر با پرده جهل مورد غفلت قرار گرفته شد، گفت: علمای دین از جمله علامه امینی با نوشتن کتاب الغدیر توانست این غربت را خارج کند.
عقیق:آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از پوسترهای جشنواره بین المللی غدیر و جشنواره مشق عشق با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: امیدواریم با نابودی رژیم ملعون آل‌سعود توفیق انجام مناسک حج در سال‌های آینده نصیب همه آرزومندان شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی گفت: خوشنویسی هنری ارزشی و اسلامی است، مضامینی که اغلب در هنر خوشنویسی مورد استفاده می گیرد، آیات قرآن، آموزه های اهل بیت و اشعار و سخنان حکمت‌آمیز است که این امر نشان از اهمیت توجه به این هنر ارزشی دارد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که برگزاری جشنواره خوشنویسی به مناسبت عید غدیر اقدامی ارزشمند محسوب می شود، افزود: رهبری الهی؛ مهم‌ترین موضوع جامعه اسلامی است که در عید غدیر تجلی یافته است، از این رو باید به هر شکل ممکن ابعاد مختلف و فلسفه غدیر تبیین شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر بشریت است، تصریح کرد: هر کسی با هر هنری که در راستای ترویج پیام غدیر گام بردارد، مورد احترام است؛ متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام حقیقت غدیر با پرده جهل مورد غفلت قرار گرفته شد، اما علمای دین از جمله علامه امینی با نوشتن کتاب الغدیر توانست این غربت را خارج کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که اثر جاودانه و ارزشمند الغدیر با استناد به آثار و کتب اهل سنت توانسته حقیقت واقعه غدیر خم را به اثبات برساند، افزود: علمای بزرگ اهل سنت نیز مبهوت کتاب الغدیر هستند و هیچ حرف و حدیثی در حقانیت مولای متقیان باقی نمانده است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مشق عشق اظهار داشت: پس از پایان دوران دفاع مقدس هنوز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده است و همه روزه شاهد استقبال و درخواست جوانان برای اعزام به مناطق جنگی مقابله با جبهه تکفیری سلفی هستیم.

وی ادامه داد: امنیت و آرامش امروز کشور به واسطه روحیه ایثار و شهادت در ایران اسلامی است، غیرت دینی جوانان ایرانی اجازه نداده است که دشمنان حتی یک وجب بر خاک کشور تجاوز کند، هر چه بتوانیم با برنامه های فرهنگی، هنری و ابتکاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همت داشته باشیم، ارزشمند و بجا است.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید انجمن خوشنویسان تبریز و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان همراه بود، از پوسترهای جشنواره بین المللی غدیر و جشنواره مشق عشق رونمایی شد.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین