عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
آیت‌الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: باید بدانیم اعتراض استکبار به مسئله موشک و انرژی اتمی نیست، بلکه مخالفت آنها با اسلام است زیرا انقلاب اسلامی مردم را بیدار کرده است.
عقیق: آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: امام علی(ع) در سخنی ارزشمند فرمودند تمام اعمال خوب حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان در برابر اقیانوس پهناور است.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب است، هر فردی بر انجام این واجب موظف است، بنابراین افراد بر اساس توان باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با امر به معروف و نهی از منکر مردم تمام قوای خود را تجهیز می‌کنند و به این وسیله امنیت فکری‌، جانی و علمی محقق می‌شود گفت: به این طریق امنیت همگانی بر همه حکومت حاصل شده، کسب‌ها حلال می‌شود و تمام حقوق به صاحبانش برمی‌گردد و عدالت برقرار می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر درست عمل کنیم، فقر و فلاکت از بین می‌رود و برای همه کار و سرمایه به وجود می‌آید، باید در نظر داشت کفر و صهیونیست‌ها همیشه در برابر اسلام نقشه‌های خائنانه داشتند، بنابراین به جز امر به معروف چیزی از آنها انتقام نمی‌گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: صراط مستقیم راهی است که انسان را به هدف می‌رساند، امر به معروف باید طوری باشد که تمام کسب‌ها حلال شود و حقوق به صاحبان آنها برگردد و از دشمنان انتقام گرفته شود و هر کس در حد توان باید در این زمینه اقدام کند.

وی با بیان اینکه برخی اوقات برطرف کردن منکر مهارت، تخصص و وجهه و قدرت می‌خواهد، گفت: کسانی که قدرت، تخصص، مهارت و مسئولیت دارند، باید در این موضع فعالیت کنند، باید توجه شود اگر امر به معروف ترک شود، اشرار بر شما مسلط می‌شوند و تبعات ترک این واجب عظیم است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برای پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌سازی لازم است تا زمینه‌سازی لازم انجام نشود، نمی‌توانیم جلوی منکرات را بگیریم و قدرت‌های مختلفی لازم است تا این کار انجام شود.

وی با اشاره به ارتقای توان دفاعی کشور و موضع‌گیری‌های غربی‌ها گفت: باید بدانیم مشکل موشک و انرژی اتمی نیست بلکه آنها با صداقت برخورد نمی‌کنند و با اسلام مخالف هستند و با این مسئله که انقلاب اسلامی مردم را بیدار کرده و استکبار را شناختند، مخالف هستند. موشک، انرژی اتمی و اتهام به حزب الله بهانه است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اگر فردی دست دوستی به طرف استکبار دراز کند، به اهل بیت(ع) و اسلام اعتقادی ندارد، آنها دستکش مخملی به دست کشیدند زیر این دستکش دست‌های چدنی وجود دارد که علیه ما کار می‌کند.

وی یادآور شد: باید با سخنان قهرمانانه عزت خود را حفظ کنیم و با نرمش سخن نگوییم، ارتباط را نمی‌خواهیم قطع کنیم، ولی عزت خود را از دست نمی‌دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد «مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: با امکانات و تولید اقتصادی در راهی گام برمی‌داریم که وابستگی نداشته و مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار با علما و فضلای قم فرمودند حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند، علمای حوزه فکر کنند برای عملی کردن تاکید و توصیه ایشان چه فعالیتی باید صورت گیرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین