عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
در گفتگو با آیت الله سید محمد قائم مقامی، اندیشمند، پژوهشگر و محقق علوم دینی مطرح شد
آل سعود دقیقا مانند اسرائیل یک رژیم اشغالگر است و حرمین شریفین را اشغال کرده است و مانند رژیم صهیونیستی که دولت و کشور نیست آل سعود هم در واقع دولت نیست بلکه رژیم نامشروع است.
عقیق: شما می بینید که در همین چند روز جریان های مذهبی در جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و علمای با وجدان اهل سنت چه در ایران و چه در بیرون از مرزهای ایران این حرکت آل سعود در به شهادت رساندن عالم مجاهد شیخ نمر را محکوم کرده اند. واکنش های مردمی هم باید همچنان ادامه داشته باشد و نباید جلوی این اعتراض ها گرفته شود تا ما رفته رفته وارد فاز اعلام عدم مشروعیت زائری آل سعود شویم. از اول هم مدیریت این رژیم بر حرمین شریفین نامشروع بود اما در این برهه و مرحله ای که ما قرار داریم به این اعتقاد رسیده ایم که آل سعود دقیقا مثل اسرائیل یک رژیم اشغالگر است و حرمین شریفین را اشغال کرده است و مثل رژیم صهیونیستی که دولت و کشور نیست آل سعود هم در واقع دولت نیست بلکه رژیمی است که مقدس ترین اماکن مسلمانان را به تصرف خود درآورده است، بنابراین باید همه ما در جایگاهی که قرار داریم روی این منظور کار کنیم تا منطقه ما ان شاء الله از لوث وجودی این اراذل و اوباش پاک شود.

آیت الله سید محمد قائم مقامی، اندیشمند، پژوهشگر و محقق علوم دینی در گفتگویی با خبرنگار سرویس "قرآن و معارف" به تبیین دیدگاه هایش درباره شهادت آیت الله نمر باق النمر و جنایت های وهابیت در منطقه پرداخته است که در ادامه می آید.

همچنان که استحضار دارید در روزهای اخیر شاهد رخداد فاجعه بار شهادت آیت الله نمر باقر النمر  روحانی شیعه عربستان بودیم که بدون محاکمه و با وجود همه مخالفت هایی که از سوی علما و مسئولان جهان اسلام صورت گرفت، توسط آل سعود  مظلومانه به شهادت رسید. دیدگاه و تحلیل تان  در این باره چیست؟

متقابلا شهادت شهید مجاهد و روحانی عالی مقام آیت الله نمر را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم. سلامت روحی و اخلاقی که خداوند به ایشان داده بود، مثل همه پیروان صادق اهل بیت علیهم السلام، این شهید بزرگوار را سرانجام به منزلگاه شهادت رساند. همچنان که معصومان و اهل بیت (ع) تأکید داشته اند شهادت، سلامت است و عطیه الهی که به دست اشقی الاشقیا انجام می شود. در این جا هم شاهد بودیم که شهادت این روحانی مجاهد و باتقوا به دست اشقی الاشقیای زمان ما که عُمال آل سعود هستند انجام شد.

در این واقعه هم وقتی نگاه می کنید می بینید که ما هرچقدر به سمت جلو می رویم و زمان می گذرد، ذات پلید، خبیث و غیر مسلمان آل سعود و وهابیت بیشتر آشکار و روشن می شود. البته نکته ای که وجود دارد این است که ماهیت جریان وهابیت از همان آغاز هم معلوم بود و بر خواص و نخبگان روشن بود که این جریان انحرافی به هیچ وجه تعلقی به اهل سنت ندارد. از همان نخست که سنگ بنای این جریان گذاشته شد مشخص بود که آن ها به مبدأ و معاد اعتقاد ندارند، چه برسد به اهل بیت علیهم السلام.

این جریان انحرافی این سال ها دامنه های تحکیم و تثبیت خود را توسط چه کسانی انجام داد؟

جریان پلید وهابیت با یاری مدعیان دموکراسی و حقوق بشر روی کار آمدند و قدرت پیدا کردند. وقتی به تاریخ نگاه می کنیم می بینیم از 200 سال پیش غرب تشخیص داد که وهابیت بهترین اهرم برای به کارگیری علیه مسلمان هاست. یعنی این شاخه انحرافی به ظاهر مسلمان می تواند به عنوان بهترین راهکار در جهت ضربه زدن به منافع مسلمانان به کار گرفته شود. اما اتفاقی که امروز افتاده و نشانه هایش را هم می بینیم این است که آل سعود در آستانه نابودی کامل قرار دارد در نتیجه هرچقدر جلو می رویم به تعبیر سید حسن نصرالله، آل سعود آخرین بخش های عقلانیت خود را از دست می دهد. به هر حال طاغوت در عین حال که طاغوت است اما از درجه ای از عقل برای مدیریت فضا بهره می برد اما امروز می بینیم که آل سعود آن درجه از عقل را هم از دست داده و دیوانه وار در بحرین و منا و سوریه دست به جنایت های وحشیانه و غیر انسانی می زند. بنده معتقدم این حادثه در عین حال که بسیار تلخ بود اما از یک حیث ان شاء الله باطن شیرینی دارد و منجر به انتقام الهی، سقوط آل سعود و فتح مکه خواهد شد.

فکر می کنید در برهه حساس کنونی نوع عکس العمل های ما در برابر این رخدادها چطور باید باشد؟

عکس العمل ها مسلما باید شدید باشد. به ویژه از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود که در عکس العمل ها به جنایت های آل سعود و وهابیت عقب نماند. شما می بینید که در همین چند روز جریان های مذهبی در جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و علمای با وجدان اهل سنت چه در ایران و چه در بیرون از مرزهای ایران این حرکت آل سعود در به شهادت رساندن عالم مجاهد شیخ نمر را محکوم کرده اند. واکنش های مردمی هم باید همچنان ادامه داشته باشد و نباید جلوی این اعتراض ها گرفته شود تا ما رفته رفته وارد فاز اعلام عدم مشروعیت زائری آل سعود شویم. از اول هم مدیریت این رژیم بر حرمین شریفین نامشروع بود اما در این برهه و مرحله ای که ما قرار داریم به این اعتقاد رسیده ایم که آل سعود دقیقا مثل اسرائیل یک رژیم اشغالگر است و حرمین شریفین را اشغال کرده است و مثل رژیم صهیونیستی که دولت و کشور نیست آل سعود هم در واقع دولت نیست بلکه رژیمی است که مقدس ترین اماکن مسلمانان را به تصرف خود درآورده است، بنابراین باید همه ما در جایگاهی که قرار داریم روی این منظور کار کنیم تا منطقه ما ان شاء الله از لوث وجودی این اراذل و اوباش پاک شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین