عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
جعفريان خبر داد:
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با بيان اينكه در پی برگزاری مسابقات قرآنی مهر جوانان بسياری در حوزه حفظ، قرائت و ترتيل اين كتاب آسمانی شناسايی شده‌اند، تصريح كرد: طبق برنامه ريزی صورت گرفته در روز ولادت حضرت علی(ع)، جشن‌های ميلاد ايشان در 200 شهر كشور برگزار می‌شود.

عقیق: محمدجواد جعفريان، رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در گفت‌وگویی با اشاره به افزايش قابل توجه ميزان مسافرت‌های نوروزی در سال جاری به تشريح برخی از اقدامات مجموعه برای مسافران نوروزی پرداخت و افزود: جمعيت هلال احمر در نوروز امسال همچون سال‌های گذشته در برنامه راهنمای مسافران نورروی طرح‌های فرهنگی و مذهبی بسياری را در دستور كار خود قرار داده بود.

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با اشاره به رشد 10 درصدی اقامه نماز جماعات در محل‌های طراحی شده از سوی هلال احمر، تصريح كرد: در زمان برپايی هزار چادر نماز هلال احمر چهار ميليون نفر به اماكن برپايی چادرهای نماز مراجعه كرده بودند.

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در ادامه سخنان خود افزود: در زمان غير از برپايی نماز هم از اين سالن‌ها برای فضای دوستدار كودك و نوجوان استفاده و در همين مدت نيز چند ميليون بروشور فرهنگی و مذهبی در ميان مسافران نوروزی سراسر كشور توزيع شده بود.

جعفريان با بيان اينكه مجموعه در طول فصل تابستان نيز جشنواره‌های متعدد فرهنگی و مذهبی برای جوانان خواهد داشت، اظهار كرد: برپايی ايستگاه‌های سلامت، ارائه فرم‌های اهدای عضو، افزايش تعداد قابل توجه چادرهای نماز و اجرای طرح سحاب نيز بخش ديگری از اقدامات مجموعه در طی نوروز سال جاری بوده است.

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر با بيان اينكه در پی برگزاری مسابقات قرآنی مهر جوانان بسياری در حوزه حفظ، قرائت و ترتيل اين كتاب آسمانی شناسايی شده است، تصريح كرد: طبق برنامه ريزی صورت گرفته در ولادت حضرت علی(ع) نيز جشن‌های ميلاد ايشان در 200 شهر كشور برگزار می‌شود.

جعفريان همچنين با اشاره به اقدامات مجموعه در پی بروز زلزله اخير در بوشهر خاطر نشان كرد: در حال حاضر گروه‌های مجموعه در قالب تيم‌های مداخلات اجتماعی، فرهنگی و احتماعی در زلزله بوشهر اقدام به برپايی مراسمات فرهنگی، مذهبی و نصب خيمه‌های نماز كرده‌اند.

وی برپايی مجالس ترحيم برای متوفيان زلزله اخير بوشهر را به عنوان يكی ديگر از برنامه‌های اين مجموعه عنوان كرد و افزود: همكاران مجموعه با برپايی مراسمات مذهبی و فرهنگی در خيمه‌های نماز همچون برگزاری مراسم قرائت زيارت عاشورا و دعای كميل در تلاشند تا مردم اين منطقه با توسل به ائمه برای تحمل سختی‌های مصيبت اين حادثه آماده‌تر شوند.


منبع:ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین