عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
مشهد براي پذيرايي از 300 هزار زائر پياده و صدها هزار زائر ديگر در دهه آخر صفر مهيا مي شود .
عقیق: دهه آخرماه صفر كه مصادف با شهادت حضرت رسول گرامي اسلام ، امام حسن مجتي و نيز شهادت فرزند برومندشان حضرت رضاست مشهد حال و هواي ديگري پيدا مي كند . از يك سو صفوف راهپيمايان زائر پياده را مشاهده مي كني كه از اقصي نقاط كشور اسلامي در مسير جاده هاي منتهي به مشهد گروه گروه وارد مشهد مي شوند و خالص ترين سلامها را خدمت حضرت در بدو ورود ابلاغ مي كنند . از سوي ديگر سيل هجوم صدها هزارنفري مردمي را مشاهده مي كني كه با هر وسيله اي چه وسايط نقليه عمومي نظير راه آهن ، هواپيما يا اتوبوس و چه وسايط نقليه شخصي راه به سوي مشهد دارند.
اين گزارش حاكي است، آقاي محمود رسولي نژاد مديركل امور رفاه زائران استانداري استان در نشست خدمتگزاران اسكان زائران پياده كه در سالن مركز نمايشگاه ها و همايش هاي آستان قدس رضوي برگزار شد، عنوان كرد: پيش بيني مي شود 250 تا 300 زائر پياده در دهه پاياني صفر به حرم مطهر رضوي مشرف شوند، از اين رو با كمك تمام ارگان هاي دولتي و با مشاركت مردم، تمام تمهيدات و برنامه ريزي هاي لازم به منظور پذيرايي و استقبال از اين زائران، فراهم شده است.
وي از اهداي بسته هاي فرهنگي ويژه زائران پياده خبر داد و افزود: همه دستگاه ها و ارگان ها اعم از سازمان تبليغات اسلامي، آستان قدس رضوي، ارشاد اسلامي و اوقاف و امور خيريه در آماده سازي بسته هاي فرهنگي به ما كمك كردند كه اين بسته ها از طريق لوح فشرده و موبايل در اختيار زائران قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينكه حسينيه ها، تكايا، زائرسراهاي دولتي، مدارس و ورزشگاه ها همه آماده پذيرايي از زائران پياده هستند، اظهار كرد: با كمك آموزش و پرورش، وسايل گرمايشي، سرويس بهداشتي، رنگ آميزي و.... در مدارس تجهيز شده است تا در اختيار زائران قرار گيرد.
مدير كل دفتر هماهنگي امور رفاهي زائران خراسان رضوي، همچنين ارائه خدمات دارويي و پزشكي براي اين گروه از زائران را امري ضروري و لازم برشمرد و اضافه كرد: حضور مستمر اورژانس، بحث كمك هاي اوليه و دارو از جمله اقداماتي است كه در اين ايام ويژه زائران پياده تدارك ديده شده است.
مدير كل دفتر هماهنگي امور رفاهي زائران خراسان رضوي در ادامه اين همايش همجواري با امام رضا(ع) را نعمتي بزرگ براي مردم مشهد دانست و عنوان كرد: اگر همواره خدا را به خاطر نعمتهايش شاكر و سپاسگزار باشيم در زندگي موفق عمل كرده ايم، زيرا حلقه گمشده نسل امروز جوان ما همين شكرگزاري است.
رسولي نژاد با بيان اينكه، وقتي ما قدردان نعمت هاي الهي نباشيم، نتيجه آن بي اعتنايي و عدم پايبندي به اعتقادات ديني و مذهبي است، ابراز كرد: خدا را شكر كه بر ما قامت و لباس خدمت گزاري پوشانده و در جامعه اي زندگي مي كنيم كه عطر ولايت در آن پيچيده و نعمت همجواري با آقا علي بن موسي الرضا(ع) را به ما عطا كرده است.
وي گفت: براي هر عملي يك آدابي لازم است، وقتي مديريت كار امام رضا(ع) را مي پذيريم، بايد آداب آن را نيز رعايت كنيم، نخستين آداب، شكر خدا را به جاي آوردن است.
آقاي سيد علي رجايي عضو هيئت مديره جمعيت خدمتگزاران زائران پياده، در حاشيه اين نشست به ارائه خدمات رفاهي، فرهنگي، درماني و... زائران پياده در سال گذشته اشاره و عنوان كرد: 206 هزار زائر پياده در 5 روز آخر ماه صفر به صورت پياده به مشهد مقدس مشرف شدند كه از اين تعداد شرايط اسكان براي بيش از 60 هزار زائر فراهم شد و 3 شبانه روز از اين عزيزان پذيرايي به عمل آمد.
رجايي به اختصاص جاده اي با نام «جاده زيارت» ويژه زائران پياده اشاره و بيان كرد: صداي ورود پاي ميليوني زائران پياده به مشهد مقدس شنيده مي شود، از اين رو جاده اي اختصاصي با نام «جاده زيارت» از شهرستان نيشابور تا شهر مشهد احداث شده كه بايد با برنامه ريزي دقيق و صحيح به استقبال زائران ميليوني برويم.
وي افزود: همه ما در راستاي خدمت به زائران و آستان قدس رضوي هستيم. تحولاتي كه به وجود آمده اين نويد را مي دهد كه همه به صورت يكپارچه، براي خدمت رساني به زائران پياده علي بن موسي الرضا(ع) قيام كنيم تا رضايت ولي نعمتمان حضرت ثامن الحجج(ع) را كسب كنيم.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: 120 مدرسه و سالن ورزشي با مشاركت هاي مردمي آماده خدمت رساني به زائران پياده هستند و با فراهم كردن محيطي گرم و امن از اين عزيزان پذيرايي خواهند كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین