عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
دبير پژوهشي گروه معارف و تبليغ جامعه‌‏المصطفي با بيان اين‌كه اجتماع بزرگ اربعين تأثير شگرفي بر جهانيان خواهد داشت، گفت: مردم جهان خواهند ديد كه امام حسين(ع) حاكم بر قلوب آزادگان جهان است و مراسم اربعين هر سال نسبت به گذشته زنده‌تر مي‏‌شود.
عقیق:حجت‌‏الاسلام يدالله كوثري دبير پژوهشي گروه معارف و تبليغ جامعه‏‌المصطفي درباره راهپيمايي و اجتماع عظيم اربعين حسيني(ع) گفت: زيارت اباعبدلله(ع) به خصوص در روز اربعين از مهم‏ترين و استراتژيك‏‌ترين عبادات شيعه محسوب مي‏‌شود و در متون ديني به آن بسيار تأكيد شده است.
وي در ادامه افزود: از مسائل كه بايد در اين اجتماع ارزشي قابل توجه قرار گيرد اين است كه اهداف امام حسين(ع) را متذكر شوند و بدانند كه تفكر درباره اهداف قيام عاشورا از هر عبادتي مي‏‌تواند موثرتر باشد.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به آيه‏‌اي از سوره مباركه حج خاطرنشان كرد: بدون ترديد اين زيارت ميليوني از شعائر الهي است زيرا به اذعان قرآن هر فعلي كه از مصاديق اقامه دين باشد جز شعائر الهي است.
اين استاد دانشگاه با اشاره به تأثير اجتماع اربعين بر سياست خارجي شيعيان، تصريح كرد: در دنياي ارتباطات نمود اين اجتماع و بازتاب آن در جهان تأثير شگرفي بر جهانيان خواهد داشت و همه مردم جهان خواهند ديد كه يزدياني كه در جاه و مقام تحليل رفتند امروز در زباله دان تاريخ هستند و امام حسين(ع) حاكم بر قلوب آزادگان جهان است و هر سال نسبت به گذشته زنده تر نيز مي‏‌شود.
حجت‏‌الاسلام كوثري با ارائه پيشنهادي به زائران حسيني(ع) ابراز داشت: اين حركت عظيم حركتي خود جوش است كه از دل داغ‏ديده مؤمنان نشأت گرفته است اما بهتر است كه به سمتي پيش رود كه مسائل مهم جهان اسلام در آن مورد دقت قرار گيرد و مسائلي از جمله وحدت بين فرق اسلامي به اصول تبديل شود و برخوردها با يكديگر از روي محبت و شفقت باشد.
دبير تربيتي گروه روانشناسي جامعه‏‌المصطفي تأكيد كرد: امروز براي همه مشخص شده است كه قدرت‏‌هاي نرم از قدرت‏‌هاي سخت موثرتر است و بدون ترديد اين اجتماع عظيم اربعين از سوي مؤمنان نشان‏گر اين است كه امام حسين(ع) و اهداف ايشان از جمله احياي اسلام از مهم‏ترين خواسته‏‌هاي مسلمانان است و آنها با هيچ تهديدي دست از دين خود برنخواهند داشت.
وي در پايان اظهار داشت: اين حركت عظيم و ارزشمند برخي حركت‏‌هاي ناگوار را نيز به دنبال دارد به طور مثال و با ابراز تأسف بايد گفت كه عزاداري‏‌هاي افراطي و قمه‌زني‏‌ها كه از جهل نشأت گرفته است حركاتي است كه چهره شيعه را در رسانه‏‌هاي مزدوران و دشمنان اسلام تخريب مي‏‌كند كه بايد اين حركات به اتمام برسد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین