عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
از سوی معاونت تبلیغات وارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد؛
یادواره ۶۲۱ شهید مجاور حرم مطهر رضوی به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در مرکز همایشها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
عقیق:در این یادواره که به دعوت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، سردار نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثارونشرارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، عابدین مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی و خانواده های شهدای مجاورحرم مطهر رضوی حضور داشتند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم پس از تسلیت فاجعه منا گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس نماد مبارزه و استقامت خستگی ناپذیر هستند و آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای فرهنگی کشور سعی دارد، فرهنگ و سیره شهدا را که همان فرهنگ ایثار و فداکاری است، با زنده نگه داشتن یاد وخاطره این شهدا در جامعه اعتلا بخشد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خلاصه سیره امام رضا(ع) مبارزه مستمر و خستگی ناپذیر است، افزود: جوانان غیور ما در دوران 8 سال دفاع مقدس حماسه های تاریخی را از کنار گنبد و بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) و با استعانت از این امام همام آغاز کردند.
در بخش دیگر این مراسم از کتاب «الهی نامه عشاق» که دربرگیرنده  برگزیده وصایای شهداست، رونمایی شد.در این اثر نفیس که از جمله کتابهای خطی به شمار می رود، از هنرهای اصیل ایرانی همانند خوشنویسی و نگارگری استفاده شده و در قالب 32 صفحه؛ تعداد برگزیده ای از وصایای شهدا که از بین 1500 وصیتنامه منتخب شده اند، به مخاطبان عرضه شده است.
در این همایش، سردار غفوری پور، فرمانده لشکر عملیاتی 5 نصر به ایراد سخنان خود در خصوص ویژگی های خاص دفاع مقدس پرداخت و افزود: در طول تاریخ چند هزار ساله ایران جنگ های مختلفی در این سرزمین اتفاق افتاده است، اما هیچ کدام ویژگی ها و خصوصیات این دفاع و مقاومت جانانه را ندارد به طوری که بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، فرهنگ 8 سال دفاع مقدس یک فرهنگ غنی است که نسل های آینده نیز از آن استفاده خواهند کرد.
شایان ذکر است، در بخش دیگری از این همایش، علی دلبریان، راوی 8 سال دفاع مقدس به روایتگری گوشه هایی از آن سالها پرداخت و از رشادت ها و مهربانی های آن دوران در بین رزمندگان اسلام گفت. در پایان مراسم نیز حاج احمد واعظی در وصف رشادتهای شهدا و جانبازان قصیده سرایی کرد.
شایان  ذکر است، حاضرین در این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا، میهمان خوان پربرکت علی بن موسی الرضا(ع) شدند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین