عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
در سير معنوي انسان دو مانع اساسي ومهم وجود دارد كه يكي در درون خود انسان است كه به آن نفس اماره مي گويند و ديگري در بيرون، كه ابليس و شيطان معروف است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در مراسم سخنراني و مداحي در سرداب حرم مطهر باب الحوائج حضرت عباس(عليه السلام) با اشاره به موانع موجود در حركت و سير معنوي انسان اظهار داشت: در سير معنوي و كسب مقامات، دو مانع وجود دارد كه اگر اين دو مانع كنار نرود اين سير، ميسر نخواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل نفس اماره و ابليس يا شيطان را مانع از حركت و سير معنوي انسان برشمرد و نفس اماره را بسيار خطرناك تر از ابليس خواند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي افزود: در نجات نفس فقط يك امر، استثناء شد و آن اين است كه انسان مشمول رحمت خاص الهي قرار گيرد والا انسان در خطر حتمي قرار مي گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ادامه داد: نماز شب كه در روايت آمده كه نماز شب شرف مؤمن است و آن را نردبان اوج انسان مي خوانند در صورتي كه عجب او را بگيرد همين نردبان اوج، نردبان سقوط برايش خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل با تبيين لاقيدي نفس خاطر نشان ساخت: انسان مي خواهد كسي مانع كارش نشود كه همين لاقيدي نفس است و همه سقوط انسان در همين لاقيدي است و هر كس به هر كجا رسيد اين اماره لاقيد را مقيد كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین