عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مراسم هفتگی هیئت مهدی جان(عج) با مداحی حاج مهدی ارضی
خداوند وقتی جنگ با نفس شما را ببیند همه چیز به شما می دهد. این که انسان کاری را بتواند انجام دهد و انجام ندهد مهم است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت مهدی جان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام علی سعیدیان و مداحی حاج مهدی ارضی و کربلایی مجتبی فیلسوف زاده در حسینه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سعیدیان را بخوانید:

_ خداوند در قرآن می فرماید که من را اجابت کنید تا شما را اجابت کنم. دلیل این که دعاهای ما مستجاب نمی شود این است که به حرف خدا گوش نمی دهیم. وقتی اذان گفته می شود خداوند می فرماید که بشتابید که می خواهم با شما حرف بزنم ولی ما پشت گوش می اندازیم. نماز اول وقت را از دست می دهیم. کارهای خود را مهم تر از عبادت خداوند می دانیم. خداوند می فرماید با من حرف بزنید که بهترین چیزها را به دست می آورید.

_ در روایت است که جاهایی هست که خداوند به خاطر ما به ملائکه افتخار می کند. در روایت است چهار نوع ذکر را باید در زندگی داشته باشیم. اول ذکر لسانی یعنی دائم به خدا بگویید که خداوندا می دانیم که رحمتت شامل حال ما شده است. خداوند در عوض این که مدام شکرش را کردیم همه چیز به ما می دهد. فرمودند که بهترین چابلوسی کردن برای خداوند است.

_ دومین ذکر نفس است که مبدأ میل شما مبدأ معشوق می شود. یعنی هر چه را که خداوند دوست دارد را شما دوست داشته باشید. یعنی با نفس خود بجنگید. خداوند وقتی جنگ با نفس شما را ببیند همه چیز به شما می دهد. این جهاد خیلی سخت است. بهشت را بر حسب سختی ها می دهند. این که انسان کاری را بتواند انجام دهد و انجام ندهد مهم است.

_ ذکر سوم ذکر روح است. یعنی این که از خدا بترسید ولی امید به خدا داشته باشید. در روایت است که خداوند همین که شرمندگی را در دل انسان ببیند رحمت خود را شامل بنده می کند. ذکر چهارم ذکر قلب است. هر چه به خدا می گویید راست بگویید. خداوند با قلب و درون انسان کار دارد. میزان سنجش آن چیزی است که در درون انسان اتفاق می افتد.

_ اولین گام برای عاشق خدا شدن این چهار ذکر است. دومین راه برای عاشق شدن سوزاندن غیر خداست یعنی هر چه خدا در آن نیست را کنار بگذاریم. هر چه انسان را از خدا دور می کند باید بسوزانیم. خداوند کاری می کند که انسان عاشق خدا می شود.

امام رضا(ع) می فرماید عاشق بشوید. کسانی که عاشق نشدند همه چیز را از دست می دهند. مرگ هر لحظه ممکن است فرا برسد، ولی عاشق بمیرید. اگر عاشق خدا باشید هر کاری که دوست داشتید که انجام دهید و نکردید خداوند در پرونده اعمالتان می نویسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین