عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
با سخنرانی حجت الاسلام حسین مداحی و مداحی حاج محمد کیخسروی
همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین مداحی مدیر حوزه ی علوم و فنآوری اسلامی مبین و مداحی ذاکر اهل بیت حاج محمد کیخسروی و سایر ذاکرین اهل بیت در محله ی مجیـدیه تهران برگزار شد.
عقیق: در این مراسم که به همت مردم مومن و انقلابی محله ی مجیدیه و هیئت حضرت علمدار(ع) و برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین مداحی مدیر حوزه ی علوم و فنآوری اسلامی مبین با ترسیم دوران امامت امام صادق علیه السلام و اهمیت ویژه ی این دوران به دلیل زوال حکومت بنی امیه و روی کار آمدن بنی العباس ، مبارزه با استکبار و ظلم را یکی از کار ویژه های ائمه ی شیعه بر شمرده و گفت :

امام صادق علیه السلام  همواره بعنوان امامی که پرچمدار علم و دانش بوده است معرفی شده در حالیکه یک بُعد برجسته ی شخصیت رهبری امام صادق علیه السلام مبارزه با ظلم و استکبار  و ایجاد تشکیلات پنهانی سیاسی جهت تشـکیل حکـومت اسـلامی بوده اســــــت بوده است و شاید امروز از این بُعد شخصیت ایشان غافل بوده باشیم .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت امام صادق علیه السلام گفت :

با این همه تبلیغات مخالف که از طرف بلندگوهای رژیم عباسی علیه خاندان پیامبر صورت میگرفت و با همه ی خفقانی که در دوران منصور دوانیقی ملعون در سرتاسر جامعه اسلامی بود ؛ امام صادق علیه السلام توانستند یک شبکه ی جامع پنهان سیاسی از خراسان تا شمال آفریقا تشکیل داده و به با ایجاد چنین شبکه ی بزرگی در اجتماع میلیونی مسلمانان در روز عرفه خود را بعنوان جانشین بلافصل پیامبر معرفی نموده و به نفی حکومت ظالم و جابر بنی العباس پرداختند .

مدیر حوزه ی علوم و فنآوری اسلامی مبین با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام و وضعیت مسلمانان مظلوم یمن افزود :

همه ی ما شیعیان در مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی باید با اقتدا به ائمه ی خود در هر اندازه ای که می توانیم از مسلمانان مظلوم در سرتاسر دنیا حمایت خود را بصورت علنی اعلام نماییم و امروز باید همه ی ما با قلم،زبان،مال و هرچه که بتوانیم  به حمایت از برادرانمان در یمن که از ماه مبارک رمضان تا به امروز  تحت شدیدترین محاصره های دشمن قرار گرفته اند ؛ بپردازیم .

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن و قرآئت بیانیه ، مردم با سر دادن شعار " هیهات منّا الذله " به حمایت از مسلمان مظلوم یمن پرداختند .
در پایان نیز شاعر و ذاکر اهل بیت حاج محمد کیخسروی و سایر ذاکرین  اهل بیت به ذکر مصائب امام صادق علیه السلام پرداخته و مردم مومن در رثای امام صادق علیه السلام عزاداری کردند.

تصاویری از این مراسم را ببینید
































.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سيد حسين علؤيزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
2
به نام خدا . اين تجمع از معدود تجمعاتي ست كه هم مذهبی است و هم سیاسی و به مصداق فرمایش حضرت امام رحمت الله علیه درصدد برپایی گریه های سیاسی است انجا که ایشان فرمودند :
ما ملت گریه سیاسی هستیم ....
اناالفقیر
|
ROMANIA
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
1
سلام علیکم
بسیار برنامه عالی بود
اجرتون با امام صادق ع
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
1
تشکر و قدردانی فراوان ازهیات علمدار وتمام خادمینی که زحمت بسيار کشیدنند
و من الله توفيق
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین