عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اين كه كار مطالعاتي طرح ترفيع گنبد امام حسين(ع) رو به اتمام است، گفت: به زودي اين طرح عملياتي خواهد شد.
عقیق: "حسن پلارك" در جلسه مهندسان و كارشناسان طرح نوسازي و ترفيع گنبد حرم امام حسين(ع) افزود: مهندسان و كارشناسان ستاد بازسازي استان كرمان عهده دار اجراي اين كار بزرگ شده اند.

وي با يادآوري اين كه حرم حضرت سيدالشهدا(ع) از ابتدا تا كنون 8 بار تخريب و به دست محبان اهل بيت (ع) ساخته و بازسازي شده است، ادامه داد: وقايع نگري، ثبت طرح ها و برنامه ها ، اشخاص و عوامل بازسازي در اين مورد بسيار مهم است و بايد براي آيندگان ثبت و ضبط شود تا بهره برداري علمي و فني از آن صورت پذيرد.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به اين كه اين كار تاريخي پس از 700 سال به دست ايراني ها انجام مي شود، اضافه كرد: در اين پروژه چهار ستون عريض اطراف ضريح مطهر تبديل به هشت ستون با ابعاد كوچكتر شده و در بالاي آن، گنبد جديد حرم حضرت، نصب خواهد شد.

وي مطالعات انجام شده براي اين طرح را بسيار گسترده معرفي و تصريح كرد: دقت فني و مهندسي ، و هم چنين دقت در اجرا ضروري است و لازم است اين طرح در موعد مقرر به پايان برسد.


منبع: خبرگزاری حج
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین