عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
یکی از دستورات دین مبین اسلام، انجام فریضه نماز، به ویژه به صورت جماعت می باشد و برای فرد نمازگزار نیز فضایل فراوانی نقل و این امر در گفتار ائمه اطهار (ع) نیز مورد تاکید واقع گردیده است.
عقیق:در این باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: نماز خواندن‌ انسان در جماعت بهتر است از نمازی که چهل سال در خانه خوانده شود. عرض کردند: یا رسول الله! نماز یک روز؟ حضرت فرمود : بلکه یک نماز؛ و نیز امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: کسی‌ که نماز خود را با جماعت و با درک تکبیر اول نماز، چهل روز انجام دهد، خداوند دو برائت را برای او مقرر می‌سازد : برائت از آتش دوزخ  و برائت از نفاق .
در همین راستا پیامبر (ص) بیان داشته اند: در نماز جماعت شرکت نمایید، گر چه آن را بر سر آهن و نوک نیزه انجام دهید (یعنی هر قدر سخت و دشوار باشد، از حضور در جماعت دریغ نکنید)، و در جایی دیگر می فرمایند: پس مؤمنی ‌نیست که در راه نماز جماعت قدم بردارد مگر این که خداوند تبارک و تعالی ترس و هراس روز قیامت را برای او سبک می‌گیرد، سپس او را امر می‌کند به ورود به ‌بهشت .
همچنین امام علی (ع) بیان داشته اند: بهترین صف های نماز جماعت، صف اول است و آن صف ملائکه است و بهترین جای صف اول سمت راست امام است؛ و نیز حضرت محمد (ص) می فرمایند: کسی که محافظت و مداومت بر صف اول و تکبیر اول نماید و مسلمانی را اذیت ‌نکند، خداوند به او اجری معادل اجری که مؤذن در دنیا و آخرت دریافت می‌کند، عطاخواهد کرد .

پی نوشت ها:
1-علامه مجلسی، بحار الانوار ، ج 88 : 18، 4.
2-شیخ حرعاملی، وسائل الشیعه، ج 5: 372، 374، 387.
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین