عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
يك خبرگزاري آمريكايي در گزارشي پيرامون مراسم تشييع پيكر شهداي دفاع مقدس نوشت: ده‌‌ها هزار نفر ايراني در مراسم باشكوه و گسترده تشييع پيكر ۲۷۰ رزمنده شهيد در نبرد دهه ۸۰ ميلادي عليه ديكتاتوري صدام، حاضر شدند.
عقیق: يك خبرگزاري آمريكايي در گزارشي پيرامون مراسم تشييع پيكر شهداي دفاع مقدس نوشت: ده‌‌ها هزار نفر ايراني در مراسم باشكوه و گسترده تشييع پيكر ۲۷۰ رزمنده شهيد در نبرد دهه ۸۰ ميلادي عليه ديكتاتوري صدام، حاضر شدند.
ايران مراسم با شكوهي را براي رزمندگان شهيدش بر پا داشت
خبرگزاري آمريكايي «آسوشيتدپرس» در گزارشي از تهران پيرامون مراسم با شكوه تشييع پيكر ۲۷۰ رزمنده هشت سال دفاع مقدس كه در بين آن‌ها ۱۷۵ غواص نيز وجود داشت، نوشت: ده‌‌ها هزار نفر از ايرانيان در مراسم باشكوه و گسترده تشييع پيكر ۲۷۰ رزمنده كشته شده (شهيد) در نبرد دهه ۸۰ ميلادي عليه عراق حاضر شدند.
بر اساس اين گزارش، اجساد اين رزمندگان در ماه مه در عراق و در گور دسته جمعي كشف شد و روز سه‌شنبه (روز گذشته) جمعيت كثيري در يكي از مراكز شهر تهران براي تشييع جنازه اين افراد گرد هم آمدند.
اين خبرگزاري در گزارشي با اشاره به نحوه آغاز جنگ ايران و عراق نوشت: اين نبرد خلال سال‌هاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸بود و مسبب آن «صدام حسين » ديكتاتور عراقي بود كه سربازان خود را به جنگ با ايران فرستاد.
به گزارش اين منبع خبري، بعد از سقوط صدام حسين در سال ۲۰۰۳، دو كشور ايران و عراق متحدان نزديك هم شده‌اند و ايران با مشاوره‌هاي نظامي به حفظ امنيت عراق كمك كرده است و رزمندگان شيعه هم اكنون در نبرد عليه نيروهاي تروريستي داعش مشغول هستند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین