عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
حجت‌الاسلام خسروشاهی:
مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران گفت: آیت‌الله خوشوقت، انسان بزرگواری بود که دائماً دغدغه تبلیغ دین داشت. این استاد فرزانه، عالمی در متن جامعه بود و در میان مردم فعالیت داشت.

عقیق: حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید عبدالحسین خسروشاهی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگویی، ضایعه درگذشت آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفت و اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله خوشوقت از علمای بزرگ تهران، فاضل، باسواد و از افتخارات روحانیت در تهران بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله خوشوقت از علمایی بود که واقعاً بر فرهنگ و کارکرد و اعتقادات مردم اثرگذار بود و این نکته اهمیت بالایی دارد؛ این استاد فرزانه، عالمی در متن جامعه بود و در میان مردم فعالیت داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه تهران عنوان کرد: رحلت آیت‌الله خوشوقت برای جامعه روحانیت قابل جبران نیست. ایشان از مقامات عرفانی و فقهی برخوردار و شخصی اصولی و فیلسوف بود همچنین آیت‌الله خوشوقت از شاگردان مرحوم علامه طباطبایی بود و نزد مراجع بزرگ آن زمان از جمله آیات عظام مرحوم حجت، بروجردی، صدر و مرحوم صدوقی بود.

حجت‌الاسلام خسروشاهی عنوان کرد: آیت‌الله خوشوقت، انسان بزرگواری بود که دائماً دغدغه تبلیغ دین داشت و در میان دوستان خود «مشار بالبنان» (انگشت‌نما) بودند و سعادتی بالاتر از این نیست که ایشان در مکه مکرمه و در مهبط وحی رحلت کرد، امیدوارم قرین رحمت الهی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه آیت‌الله خوشوقت در میان دوستانش بسیار عالی بود، هیچ‌گاه مقامات خویش را بروز نمی‌داد. من به دفعات ایشان را در جمع دوستان دیده بودم که حالتی عادی داشت و اصلاً انسان باورش نمی‌شد که چنین شخصیتی داشته باشد و این از بزرگواری ایشان بود که مقامات علمی و اخلاقی خویش را بروز نمی‌داد.


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین