عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از روزهای پایانی عمر شریف و شرح بیماری آیت الله خوشوقت در مکه مکرمه می گوید.
عقیق: دکتر سید علی ریاض در گفتگویی با تسلیت ضایعه درگذشت آیت الله خوشوقت به مردم شریف ایران اسلامی و مریدان و عاشقان این شخصیت برجسته، با بیان اینکه از 17 روز پیش، تیم مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر مستقر در مکه مکرمه در جریان کسالت آیت الله خوشوقت قرار گرفت، گفت: تیم پزشکی سریعأ به هتل محل اقامت ایشان اعزام می شوند که بررسی ها و معاینات اولیه حاکی از قند و فشارخون بالا، نارسایی کلیه و بیماری قلبی معظم له بوده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: پس از معاینات ابتدایی آیت الله خوشوقت به نزدیک ترین بیمارستان محل اقامت که بیمارستان"ملک فیصل" می باشد منتقل می شوند و تحت درمان بوسیله قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه معظم له طی 17 روز بیماری، مورد توجه دقیق متخصصین بیمارستان و پزشکان متخصص هلال احمر مستقر در مکه مکرمه و تیم پزشکی ایرانی قرار گرفته اند، اظهار داشت: در این مدت تیم های پزشکی روزی چندین بار ایشان را معاینه کرده و با دقت روند بیماری را تحت نظر قرار داده اند.


دکتر ریاض افزود:

وی خاطر نشان ساخت: با وجود تلاش های تیم های پزشکی، روز دوشنبه متخصصان بیمارستان "ملک فیصل" و تیم پزشکی ایرانی با مشهود بودن بهبودی در حال عمومی معظم له، اجازه انتقال ایشان را به کشور صادر کردند که در پی آن در شامگاه دوشنبه یک تیم پزشکی مجرب برای انتقال آیت الله به جده اعزام شد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تیم پزشکی اعزام شده متشکل از متخصصین قلب، آی سی یو و بیهوشی صبح روز گذشته وارد جده شده اند اما در آن زمان حال آیت الله رو به وخامت می رود لذا این تیم سه ساعت در فرودگاه مستقر می شوند اما با توجه به وخامت حال معظم له، امکان انتقال ایشان مهیا نمی شود.

دکتر ریاض تصریح کرد: با وجود اقدامات متخصصان بیمارستان و کادر پزشکی ایرانی سرانجام صبح امروز معظم له ایست قلبی پیدا می کنند و احیا و درمان ها موثر واقع نمی شود و ایشان با کمال تأسف در شهر مکه مکرمه به درگاه احدیت پیوست .

گفتنی است آیت‌الله عزیزالله خوشوقت که از علمای حوزه علمیه تهران است، اوایل بهمن ماه پس از اقامت شش روز در مدینه منوره، چهاردهم بهمن ماه برای انجام اعمال مناسک عمره مفرده رهسپار مکه مکرمه شد که پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی گشته و در بیمارستان مکه بستری شد.


منبع: طبنا
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین