عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
دبیر طرح ملی تلاوت از برگزاری همایش مجریان این طرح در مشهد خبر داد و گفت: در این همایش شرایط نام‌نویسی در طرح ملی تلاوت مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

عقیق:همایش مجریان طرح ملی تلاوت امروز 30 اردیبهشت ماه به مدت 2 روز برگزار می‌شود. در این همایش قرار است برنامه‌های طرح ملی حفظ برای سال تحصیلی آینده مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

«حسن مقدم‌کیا» دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به رشد کمی و کیفی این طرح، اظهار داشت: طرح ملی تلاوت از سال 1391 کار خود را در 10 استان کشور آغاز کرد اما پس از کمبود اعتبارات برخی از استان ها از ادامه برگزاری این طرح بازماندند تا اینکه در هفته‌های اخیر بودجه حمایتی معاونت قران و عترت ارشاد محقق شد و جانی دوباره به این طرح داد.

وی با بیان اینکه پس از تحقق بودجه حمایتی 7 استان به استان های مجری طرح ملی تلاوت افزوده شد، افزود: ما در نظر داشتیم طرح ملی تلاوت را در 20 استان کشور برگزار کنیم اما به دلیل اعتبارات طرح ملی تلاوت در 15 استان برگزار می‌شود.

مقدم‌کیا با اشاره به آغاز نام‌نویسی در ترم جدید طرح ملی تلاوت، خاطر نشان کرد: نام‌نویسی در این طرح از 10 خردادماه آغاز می‌شود بر همین اساس امروز 30 اردیبهشت‌ماه همایشی با حضور مجریان این طرح از استان‌های مرکزی، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین، کرمانشاه، یزد، مازندران، همدان، فارس، آذربایجان شرقی و گیلان برگزار می‌کنیم تا در این گردهمایی راهکارهای ارتقای این طرح را بررسی و در شرایط نام‌نویسی در این طرح بازنگری کنیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را رسیدن به راهکاری برای جذب 20 هزار نفر نوجوان قرآنی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تبلیغات مختلف در مدت کوتاهی تعداد نوجوانان قرآنی شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت را ارتقا دهیم.

مقدم‌کیا با بیان اینکه هم‌اکنون نوجوانان 10 تا 16 ساله می‌توانند در طرح ملی تلاوت شرکت کنند، گفت: قصد داریم سن متقاضیان شرکت در طرح ملی تلاوت را کاهش دهیم البته این تصمیم هنوز قطعی نشده و باید در همایش مطرح شود تا به نتیجه برسیم.

همایش مجریان طرح ملی تلاوت عصر امروز 30 اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در هتل جنت مشهد برگزار می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین