عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
گفت و گویی با حاج علی انسانی درباره حاج آقا مجتبی تهرانی
علی انسانی از شعرای آیینی کشور گفت: باور حاج‌آقا مجتبی تهرانی یاورش بود و به گفته‌های خویش باور داشت. رحلت این عالم وارسته ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و معلوم نیست کسی بتواند جای خالی ایشان را پر کند.

عقیق: حاج علی انسانی، شاعر و مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) در گفت‌وگویی در خصوص شخصیت وارسته آیت‌الله مجتبی تهرانی اظهار داشت: شب‌هایی که مجالس حاج‌آقا مجتبی تهرانی برگزار می‌شد تمام خیابان مملو از مردم و اتومبیل‌های فراوانی بود و استقبال بسیاری از درس اخلاق ایشان می‌شد.

وی گفت: عموم افرادی که در این مجالس شرکت می‌کردند تشنگان حقیقت، عرفان، ولایت، توسل و خودسازی بودند. بنده هم که چون چهره شناخته شده‌ای هستم وقتی در این مجالس حضور می‌یافتم گوشه‌ای را برای بهره‌وری از جلسه اخلاص حاج‌آقا مجتبی تهرانی انتخاب می‌کردم.

این شاعر پیشکسوت کشور با بیان لذاید بهره‌وری از مجالست با حاج آقا مجتبی تهرانی عنوان کرد: درس اخلاق این استاد وارسته واقعاً زنگار دل را پاک می‌کرد و مباحثی که مرحوم آقا مجتبی مطرح می‌کرد، کارخانه خودسازی و انسان‌سازی بود و من کمتر کسی را دیدم که همانند ایشان عالِم عامل باشد.

وی تصریح کرد: برخی میگویند آیت الله مجتبی تهرانی سالک واصل بود اما من معتقدم ایشان واصل سالک بود و به گفته های خویش باور داشت.

انسانی گفت: آیت‌الله مجتبی تهرانی سرسپرده ولایت بود، نسبت به مقام معظم رهبری، مطیع‌ترین افراد بود اما در عین حال اگر نقدهایی را داشت آنها را با تمام وجود، ابراز می‌کرد.

این شاعر آیینی با تاکید بر اینکه آقا مجتبی تهرانی صادق بود و همواره صداقت را پیشه خود ساخته بود، اظهار داشت: سخنان و مباحث علمی آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی همراه با عمل همراه بود و به قول سعدی: دو صد گفته چون نیم کردار نیست، به عمل، کار برآید به سخنرانی نیست.


211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
0
1
باسلام
خداوندایشان رارحمت کند،وتنها یک تذکر:کلا کلمه سالک واصل یا واصل سالک ویاعارف واصل کلام غلطی است،چرا که وصول به ذات نامحدود محال است،وچون اونامحدود است همه با هررتبه ای که باشندسالک اندحتی اگرسید بحرالعلوم باشد....یاعلی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین