عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
اختتامیه جشنواره علامه شعرانی با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و با حضور اساتید حوزه علمیه استان تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
عقیق:اختتامیه نخستین جشنواره علامه شعرانی با سخنرانی آیت‌الله حسین نوری همدانی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با حضور 700 نفر از اساتید حوزه علمیه برادران استان تهران روز پنج‌ شنبه 24 اردیبهشت ماه جاری در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
این مراسم از ساعت 8 صبح شروع می‌شود و در پایان از اساتید حوزه و به خصوص اساتید و مدیران برتر و برگزیدگان جشنواره علامه شعرانی تجلیل خواهد شد.
همچنین پس از مراسم اختتامیه، اساتید حوزه علمیه استان تهران در محکومیت جنایات آل‌سعود در یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان مظلوم این کشور تجمع اعتراضی را در صحن حرم سیدالکریم(ع) برگزار می‌‌کنند.
اولین جشنواره پژوهشی «علامه شعرانی» در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و شناسایی پژوهشگران حوزه علمیه (مختص به طلاب و فضلای بالای 31 سال) برگزار شده است که در مقالات رسیده به این جشنواره موضوعاتی نظیر «فلسفه و منطق و مطالعات تطبیقی»، «اصول فقه و دانش‌های زبانی و تفسیری»، «تاریخ اسلام و تشیع»، «تاریخ معاصر (مرتبط با حوزه و روحانیت»، «عرفان اسلامی و مطالعات تطبیقی»، «فرق و مذاهب اسلامی»، «مطالعات تطبیقی ادیان»، «شاخه‌های مختلف دین‌پژوهی»، «فرهنگ و سبک زندگی اسلامی»، «تبلیغات، رسانه و ارتباطات دینی»، «اندیشه سیاسی در اسلام»، «اقتصاد اسلامی»، «منبع‌شناسی مطالعات دین» و «روش‌شناسی تدریس علوم دینی» مطرح شده است.


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین