عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
مداحی حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی محمد حسین پویانفردر هیئت ریحانة النبی(س)
تأکید شهدا بر توسل به اهل بیت بوده است. مردم هر چه داریم از اقامه عزا و اشک بر اباعبدالله است. چون شهدا به این ایمان داشتند نوع توسلاتشان هم به اهل بیت فرق می کرده است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت ریحانة النبی(س) به یادبود شهید مدافع حرم شهید رسول خلیلی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مطلق و مداحی حاج عبدالرض هلالی و کربلایی محمد حسین پویانفر برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید؛

_ اگر شما دقت بفرمایید به سخنانی و آخرین چیزی که مورد دغدغه بشر بوده که به وصیت نامه از آن یاد می شود. اهل کفر و باطل وصیت ندارند. در زندگانی اولیای خدا و پیامبران الهی و علما و شهدا و خوبان روزگار نکات خیلی دقیق و خوبی در وصیت نامه هایشان است که سرچشمه از انوار الهی و خداوند متعال می باشد.

_ هر کسی که در صراط حق باشد فرزندانش اهل حق هستند. سفارشهای لقمان حکیم به فرزندش را در قرآن آمده است. وصیت سید طاووس به فرزندش را نگاه کنید. هر کس در گوشه عالم این وصیت ها را عمل کند به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

_ داستان انبیا در قرآن پخش است. تنها پیامبری که در قرآن یاد و نام و ذکرش آمده است و به عنوان احسن القصص یاد شده حضرت یوسف می باشد. حضرت یوسف یک حکومت بت پرست را نابود می کند. حکومت موحدان و الله جایگحزین حکومت بت پرستان می شود. که این حکومت اهل توحید چهل سال طول کشیده است. زمان مرگ، حضرت یوسف بنی اسرائیل را دور خود جمع کرده است تا وصیت کند.

_ این وصیت در همه جوانب زندگی انسان به درد می خورد. چون همه این ها از درگاه خداوند آمده است. حضرت یوسف سه سفارش را به عنوان وصیت بیان کردند. اول این که شما وحدتتان را حفظ کنید.دومین سفارش این بود که ترکیب جمعیت خود را حفظ کنید. سومین سفارش اخبار موعود را با هم رد و بدل کنید و منتشر کنید.

_ تمام انبیاء الهی یا در وصیت نامه هایشان و یا در بیانشان حفظ وحدت را بیان کردند. همیشه جبهه حق از عدم وحدت ضربه خورده است. اگر یک خانواده با هم یگانه باشند آن خانواده موفق است. یکی از ویژگی های خانواده موفق این است که همه پشت هم باشند و وحدت خود را حفظ کنند.

_ علمای ما اخبار موعود را در بیانات گفته اند و شعله انتظار همیشه روشن است. همه مباحث مهدویت گفت و شنودش برای این است که اخبار موعود در جامعه اثر دارد. وصایای انبیا بزرگوار خیلی تأثیر دارد.

_ وصیت نامه های شهدا را اگر نگاه کنیم بعضی از موارد مشترک است. وصیت نامه ها و چکیده عمر یک شهید که رشد و نمو کرده و حقایقی را می بیند و مرگ را در مقابل خود دیده و با دید کامل وصیت نامه ای را نوشته است که این وصایا یک تکلیف برای ما است و چراغ راهی است.

_ به هر چه می خواهید برسید با مقید شدن به نماز تا به مراتب بالا رسیدن ممکن است. نماز خواندن باید با لذت باشد. اگر می خواهیم رهرو شهدا باشیم باید مقید بود به نماز. نکته دیگری که اهل بیت بر آن تأکید داشتند و شهدا هم در وصیت نامه هایشان آوردند حقیقت امر به معروف و نهی از منکر است.

_ حقیقت امر به معروف یعنی اقامه ولایت امیرالمؤمنین که یک بخشی به لسان انسان است و بخش دیگر عملی است . اگر سبک زندگی ما علوی شد امر به معروف کرده ایم. نهی از منکر یعنی دشمن شناسی مردم بالا برود. حق را ندیدن کار دشمنان اهل بیت است.

_ تأکید شهدا بر توسل به اهل بیت بوده است. مردم هر چه داریم از اقامه عزا و اشک بر اباعبدالله است. چون شهدا به این ایمان داشتند نوع توسلاتشان هم به اهل بیت فرق می کرده است. ارادت ما به اهل بیت و توسل ما باید به حالت نیاز در آمده باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین