عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رفیعی: علما و بزرگان ما نسبت به دنیا و آخرت فرزندان خود دلسوز بودند و در هدایت معنوی فرزندانشان در تکاپو بودند و علی‌رغم مشغله‌های علمی که داشتند از تربیت فرزندان صالح غافل نبودند.
عقیق: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین "ناصر رفیعی" در گردهمایی طلاب حوزه علمیه بناب مقیم قم که در هیئت انصارالحسین‌(ع)  طلاب بناب برگزار شد، ضمن تاکید بر تحکیم روابط خانواده‌ها گفت:
 
«تلاش برای تامین رفاه مادی و معنوی خانواده‌ ارزش فوق‌العاده‌ای در فرهنگ دینی ما دارد و بعضی از انسان‌ها به خاطر دلسوزی برای خانواده‌هاشان به بهشت می‌روند.»
 

استاد حوزه، خاطرنشان ساخت: خداوند به خاطر شفقت و دلسوزی که افراد برای خانواده خود داشته‌اند به آنها شفقت کرده و اجازه ورود به بهشت را به آنها می‌دهد.

وی اظهار داشت: علما و بزرگان ما نسبت به دنیا و آخرت فرزندان خود دلسوز بودند و در هدایت معنوی فرزندانشان در تکاپو بودند و علی‌رغم مشغله‌های علمی که داشتند از تربیت فرزندان صالح غافل نبودند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رفیعی افزود: سیدبن‌طاووس کتاب ارزشمند «کشف المحجة لثمرة المهجة» را به عنوان هدیه جشن تکلیف پسرش نگاشته که حاوی معارف ناب و نکات اخلاقی ارزشمندی است و یکی از بهترین کتاب‌های اخلاقی است و ترجمه آن هم در بازار موجود است.

این محقق حوزوی با اشاره به آیه (9 سوره انبیا )در توصیف ویژگی‌های خانواده قرآنی گفت: خانواده قرآنی خانواده‌ای است که اهل آن در کارهای خیر و نیکو شتاب می‌کنند و رابطه‌شان با خدا قوی است.

وی خشوع در مقابل خداوند را یکی دیگر از ویژگی‌های خانواده قرآنی عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن حضرت زکریا و همسرش و فرزند ایشان حضرت یحیی را به عنوان خانواده قرآنی معرفی می‌کند تا الگوی خانواده‌ها قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رفیعی خطاب به طلاب تاکید کرد: وقت را غنیمت بشمارید و از اوقات و فرصت‌های پراکنده در میان کارهایتان نهایت استفاده را ببرید.

وی خاطرنشان ساخت: علما و بزرگان ما با بهره بردن از اوقات کوتاه  خود آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشتند، شیخ عباس قمی کتاب 7 جلدی «غنائم الایام» را که یک دوره کامل فقه است درفرصت های پراکنده و در خلال برنامه‌های اصلی نوشته است و به همین خاطر نام غنائم الایام را بر آن نهاده است.
منبع:خبرگزاری حوزه
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین