عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
با طرح جلد جدید؛
کتاب دختر پیامبر (ص) از آخرین آثار منتشره حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودانکه دربردارنده تحقیقاتی نوین پیرامون تاریخ زندگانی و شهادت آن بانوی نمونه ی اسلام (س) است با طرح جلد جدید به چاپ رسید.
عقیق:کتاب دختر پیامبر (ص) از آخرین آثار منتشره از حجت الاسلام و المسلمین محمد علی جاودان است که دربردارنده تحقیقاتی نوین پیرامون تاریخ زندگانی و شهادت آن بانوی نمونه ی اسلام (س) می باشد.

در بخش اول این کتاب، بحثی مفید پیرامون زندگی اجتماعی اعراب، و برخی فرهنگ های حاکم بر جامه ی عربی در دوران جاهلیت و صدر اسلام صورت گرفته و با نتیجه گیری از آن بحث، به تبیین زوایای پنهان جریان سقیفه و حوادث پس از رحلت پیامبر (ص) پرداخته شده است.

از جمله مباحث مطرح شده در بخش اول این کتاب، چندین شکل از مبارزاتی که حضرت فاطمه زهرا (س) با انحرافات پس از رحلت پیامبر (ص) داشته اند، از جمله حوادث هجوم به بیت آن حضرت (س)، غصب فدک، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

محقق این اثر، در بخش دوم کتاب، تحقیقی جامع پیرامون محل مزار پاک حضرت صدیقه ی طاهره (س) ارائه فرموده، و با بررسی روایات مختلف در این باب، کوشیده اند غبار دیرینه ای که سال ها بر چهره ی این جریان نشسته است، را  بزداید.

این کتاب توسط موسسه ی ایمان ماندگار به چاپ رسیده است.

مراکز پخش:

1- تهران: میدان انقلاب - خیابان کارگر جنوبی - پاساژ مهستان - طبقه دوم - فروشگاه کربلا تلفن: 09196504571

2- قم: خیابان ارم - روبروی بانک ملی (شعبه حجتیه) - ساختمان کوثر تلفن: 37839406-

3- قم خیابان معلم نبش کوچه 17 پلاک 3    02537840969 و 09126270134



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین