عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
پس از اعلام «هفته برائت»، عده‌ای از مقلدان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نسبت به برپایی این هفته استفتاء کردند.

عقیق: پس از اعلام «هفته برائت»، عده‌ای از مقلدان آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نسبت به برپایی این هفته استفتاء کردند که این مرجع شیعیان جهان بر دوری «از کارهایی که باعث تفرقه صفوف و ایجاد شکاف بین مسلمانان می‌شود» تاکید کردند.

متن این استفتاء به شرح زیر است:

 

مرجع عالیقدر؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله)

سلام علیکم

با توجه به تاکیدات فراوان ائمه اطهار و علمای شیعه از صدر اسلام تاکنون بر اصل وحدت اسلامی و پرهیز از شعله‌ور کردن تعصبات مذهبی میان فرقه‌های مسلمین و ضرورت مضاعف این امر پس از انقلاب اسلامی و تلاش دشمنان اسلام در دمیدن آتش فتنه و اختلاف، این روزها شاهد هستیم که عده‌ای درست در آستانه هفته وحدت، نهم تا 15 ربیع الاول را هفته برائت نامگذاری کرده‌اند و به لعن مقدسات اهل‌سنت می‌پردازند. خواهشمند است نظر خود را راجع به اهمیت حفظ وحدت اسلامی و این اقدام (اعلام هفته برائت و لعن خلفا) اعلام بفرمائید. با تشکر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با اهداء سلام و تحیت؛

پاسخ : لازم است از کارهایی که باعث تفرقه صفوف و ایجاد شکاف بین مسلمانان می‌شود خودداری شود، و همه مسلمین در برابر دشمنان اسلام متّحد شوند.

همیشه موفق باشید


منبع: دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی/ بخش استفتائات

کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین