عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
از معصومین سؤال کردند و گفتند که طرف معتاد به گناه است. حضرت فرمودند که یک کار را ترک نکن.
عقیق: آیت الله بهجت هم به جوانی سفارش کردند که اگر نمی توانی گناه را ترک کنی، استغفار را ترک نکن. وقتی من گناه میکنم شیطان نمی گذارد که من استغفار کنم و می گوید که تو خیلی آلوده شده ای. این مثل معتادی است که می خواهند ترکش بدهند، داروهایی به او می زنند که همان مواد است ولی حساب شده، آرام آرام می خواهند ترکش بدهند. باید به این دختر خانم که حال قشنگی پیداکرده اند تبریک گفت. نور محبت خدا در دلش آمده است. عاشق شده است، سعی کند که این عشق را تقویت کند.
از خدا بخواهد که منجی برای او بفرست که او را از آن خانواده جدایش بکند. اگر از آن دوستی ها نمی تواند دل بکند، در مدرسه با دو تا دوست خوب هم دوست بشود و در دو تا محیط قشنگ هم برود. از مجلس گناه بیرون آمدی استغفار کن، سجده کن، دو رکعت نماز بخوان و بگو غلط کردم. باید گناه را ترک کرد، باید گناه را ترک کرد، اگر نشد استغفار کرد. و دیگر اینکه واقعا دعا کند.
همچنان آسیه همسر فرعون مجبور بود که پیش فرعون زندگی کند و می گفت: خدایا من را از اینجا نجات بده و نجات آسیه در شهادتش بود. حضرت یوسف گفت: خدایا من را از این محیط گناه آلود نجاتم بده. خدایا حاضرم در زندان بروم ولی در محیط گناه نباشم. دعا کنیم، مقاومت کنیم، جایگزین کنیم و نا امید نشویم.

 
پی نوشت:
سخنان حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در برنامه سمت خدا مورخ 20 مهر
منبع:جام
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین