عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
محسن حسام مظاهري مدير انتشارات خيمه مي‌گويد اين انتشارات به تازگي كتاب «مقتل الحسين» را منتشر كرده است. به گفته وي، اين انتشارات تاكنون كتابي درباره اربعين نداشته اما به زودي قرار است تا كتاب مصوري از عكس‌هاي پياده‌روي اربعين را منتشر كند.
عقیق:محسن حسام مظاهري، مدير انتشارات خيمه از چاپ كتاب «مقتل الحسين» خبر داد و گفت: اين اثر نخستين مقتل مكتوب درباره امام حسين(ع) است و طي ايامي كه بين عاشورا و اربعين قرار دارد در سال جاري به چاپ رسيده و به تازگي توزيع آن آغاز شده است.
وي ادامه داد: اين مقتل نوشته ابومِخْنَف لوط‌بن‌يحيي أزدي غامدي از جمله مشهورترين منابع تاريخ عاشورا به حساب مي‌آيد. در گذر زمان، اصل اين كتاب از بين رفته است. گرچه كتاب‌هايي غيرمستند و آميخته با تحريفات تاريخي فراوان با نام مقتل ابومخنف منتشر شده‌اند و در بازار موجود است. تنها آنچه از آن مقتل ارزشمند قابل دسترسي است، روايت‌هايي است كه به‌طور مستقيم ابوجعفر محمدبن‌جرير طبري در كتاب تاريخ خود نقل كرده است و مجموعاً ۱۱۳ روايت كوتاه و بلند را شامل مي‌شود.
به گفته مدير نشر خيمه، حجت‌الله جودكي به روشي نقادانه و علمي به استخراج روايات مذكور از تاريخ طبري همت گماشته و آن‌ها را به ترتيب حوادث تاريخي مدون كرده است. همچنين متن عربي مقتل همراه با ترجمه ذكر شده و سيد محمد جعفري نيز بر آن مقدمه‌اي نگاشته است.
وي از چاپ كتاب مصور با موضوع پياده‌روي اربعين خبر داد و گفت: انتشارات خيمه تاكنون اثر مستقلي درباره اربعين نداشته با اين‌كه همواره درباره عاشورا و امام حسين (ع) آثاري را منتشر كرده است.
مظاهري در پايان سخنانش يادآور شد: به زودي قرار است تا مجموعه‌اي از عكس‌هاي پياده‌روي اربعين در قالب يك كتاب مستقل منتشر شود.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین