عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
مراسم عزاداری با مداحی کربلایی محمدحسین پویانفر برگزار شد
دشمن به این نتیجه رسیده که هر چقدر شیعه را تحت فشار قرار بدهد شیعه محکم تر عمل می کند. به همین دلیل دشمن برای هر نماد شیعه یک چیزی درست کرده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب بیست و هشتم صفر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مطلق و مداحی کربلایی محمدحسین پویانفر و کربلایی حسین طلایی در هیئت ریحانه النبی(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید؛

_ سلجوقیان سنی های حنفی بودند که دقیقاً عکس آل بویه که بعد از صد سال از بین رفتند، عمل کردند. تمام نمادهای شیعه را اعم از عزاداری و زیارت قبور و اهل بیت و برگزاری هر گونه مراسمات را ممنوع اعلام کردند. اهل سنت را تحریک کردند که بر علیه شیعه کار کنند و کشت وکشتار راه بیاندازند.

_ در حالی که صد سال حکومت در دست شیعه بود و ابدا هیچ وقت نه دولتمردان و عالمان بر علیه اهل سنت کسی را تحریک نمی کردند.  به قدری به شیعیان سخت گرفتند شیعه به خاطر ترس از جانش خود را سنی اعلام کردند.

_ اولین حمله به حرم کاظمین در دوره سلجوقیان بر اساس فتنه ای اتفاق افتاد. آنها در طی یک اعلامیه ای روز عاشورا را روز جشن و سرور و شادی و پایکوبی اعلام کردند. شیعه هم به سمتی رفته بود که تضیعف شود و تضعیف هم شده بود.آنها صوفیه را هم تحریک کردند. یکی از ابزارهای مهمی که دشمنان تشیع جلو می انداختند متصوفه می باشد.دولت سلجوقیان هم به پایان کار خود رسید.

_ دولت مغولان بعد از سلجوقیان به سر کار آمدند. که یک حدیثی هست که می فرماید که گاهی خدا دینش را به واسطه یک رجل فاسقی حفظ می کند. دولت مغولان بر خلاف قتل و کشتار که انجام می دادند برای دستگاه اهل بیت کارهایی کردند که شیعه یک نفس دیگری گرفت.

_ مغولان به آزادی برای همه ادیان و مذاهب دادند. شیعه هم از این فضای به وجود آمده در این دوران نهایت استفاده را کردند. مغولان به سادات جایگاه ویژه ای قائل بودند و مساجد را در این دوره بسیار ساختند. در دوران مغولان نام خلفا را از خطبه های اول منابر حذف شد. حی علی خیر العمل در دوران مغولان دوباره به اذان اضافه شد.

_ در دوران اهل بویه عده ای مناقبی بودند که مناقب اهل بیت را می گفتند که در دوران سلجوقیان کنار گذاشته شدند ولی در دوران مغولان منافقبی ها دوباره آزاد شدند. عزاداری سیدالشهدا و دسته های عزاداری در دوران مغولان دوباره آزاد شدند. در دوران مغولان بهایی به شعرا دادند و آنها را تشویق می کردند که در خصوص اهل بیت شعر بگویند. شاعر یک جایگاه ویژه و خاصی در این دوران داشت.دولت ها و حکومت هایی که به شعرا بها می دادند در ترویج اندیشه خود خیلی موفق بودند.

_آفاتی هم دولت مغولان داشتند هم که مهمترین آفات این بود که اهل جنگ و حمله بودند که به ایران خیلی صدمه وارد کرد. مغولان تفسیر جدیدی از جبرگرایی را در جامعه رواج دادند که به دلیل بهای ویژه ای بود که به صوفیه دادند که این خلاف مرام اهل بیت است.

_ آزادی اگر در چهارچوب قوانین الهی نباشد چیزی جز خرابی و آفت ندارد و ثمره اش کم است. خانقاه در دوران مغولان زیاد شد برخلاف دستور ساخت مساجد و مدارس علمیه اما به دلیل این که صوفیه خیلی بها داشتند خانقاه هم زیاد شد.

_مغولان از واقعه عاشورا که روح حماسی و شمشیر و خون دارد یک حماسه عاشقانه و گل و بلبل را ترسیم کردند که سربداران جلوی این انحراف را گرفتند. عاشورا اگر مذاکره دارد از موضع بالا مذاکره دارد. عاشورا را روحیه انقلابی و جهادی را اعلام کردند.

 _ سربداران مذهب تشیع را یک مذهب آیین می دانستند. آیین ها قوی و مقتدر در همه جا رواج پیدا کرد. شعائر امامیه در دوران سربداران تعظیم می شد. تعظیم سادات در این دوران بیشتر از دوران دیگر بود. قیام امام زمان و بحث مهدویت را با روحیه جهادی مطرح شد.

_ دشمن به این نتیجه رسیده که هر چقدر شیعه را تحت فشار قرار بدهد شیعه محکم تر عمل می کند. به همین دلیل دشمن برای هر نماد شیعه یک چیزی درست کرده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین