عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
با شعار «لبيك يا حسين» فراخوان خيرين و نيكوكاران براي مشاركت در ساخت شش درمانگاه و يك بيمارستان براي زائران عتبات عاليات اعلام شد.
عقیق: فراخوان سراسري خيرين و نيكوكاران كشور براي مشاركت در ساخت شش درمانگاه و يك بيمارستان در عتبات عاليات امروز با حضور سيد علي مرعشي، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر، فرح‌ناز رافع، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر و سيد محمد طباطبايي معاون مشاركت‌هاي مردمي مجمع خيرين سلامت کشور اعلام شد.
در اين نشست خبري سيد علي مرعشي، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با اشاره به اينكه جمعيت هلال احمر و سازمان صليب سرخ به دليل جايگاه جهاني كه دارند، مي‌توانند خدمات پزشكي و بهداشتي در ساير كشورها ارائه دهند، گفت: ايران در ۲۲ كشور جهان داراي درمانگاه و بيمارستان است.
وي به وضعيت بهداشتي نامناسب در عراق نيز اشاره و عنوان كرد: عراق كشور همسايه و همجوار ماست كه مرقدهاي مطهر ائمه (ع) در آنجا قرار دارند و ساليانه هزاران نفر از مردم ايران به اين كشور سفر مي‌كنند و با توجه به موقعيت بهداشتي خاص اين كشور لازم است ما تمام هم وغم خود را براي ارائه خدمات بهداشتي در اين كشور به مكار ببريم.
مرعشي در ادامه به فعاليت درمانگاه‌هاي هلال احمر ايران در شهرهاي كربلا، نجف، سامرا، كاظمين و بغداد قبل از حمله داعش اشاره و اظهار كرد: پس از اين حمله مراكز درماني ما به شهرهاي كربلا و كاظمين محدود شد.
وقف زمين براي ساخت بيمارستان هلال احمر در نجف اشرف
وي از خريداري هتل محل اقامت نيروهاي درماني حلال احمر در نجف اشرف به عنوان محلي وقف شده براي هلال احمر خبر داد و گفت: خريداري زمين در كشور ديگري براي هيچ نهادي غير از وزارت امور خارجه ممكن نبود اما هلال احمر با استفاده از پتانسيل خود اين هتل را خريداري و مقرر شده بعد از بازسازي به عنوان بيمارستان چشم، گوش، حلق و بيني مورد استفاده قرار گيرد.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌اي كه با هلال احمر عراق و عتبه امام حسين (ع) داريم، مقرر شده است كه بيماران كم‌بضاعتي كه هلال احمر عراق معرفي مي‌كند، را در ايران درمان كنيم كه نصف هزينه اين درمان‌ها را هلال احمر عراق و نصف ديگر را هلال احمر ايران پرداخت مي‌كند.
وي افزود: در تلاش هستيم كه همين خدمات پزشكي را در كشور عراق ارائه دهيم كه اين مسئله نيازمند جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي و ساخت درمانگاه و بيمارستان در عراق است.
۳ درمانگاه در كربلا، ۲ درمانگاه در نجف و يك درمانگاه در كاظمين ساخته مي‌شود
مرعشي اعلام كرد: بر همين اساس مقرر شده است سه درمانگاه در كربلا، دو درمانگاه در نجف، يك درمانگاه در كاظمين و يك بيمارستان تخصصي چشم در كربلا ساخته شود.
در ادامه اين نشست خبري فرح‌ناز رافع، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اعلام كرد: تفاهم‌نامه‌اي با مجمع خيرين سلامت با هدف جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به امضاء رسيده و قرار است از روز پنج‌شنبه ۲۰ آذر ماه از طريق پايگاه‌هاي داوطلبان در ۵۹۷ ايستگاه، ۷۴۵ پايگاه جمع‌آوري هزارو ۴۲۰ صندوق مستقر خواهد شد.
شماره حساب ۷۰۰۰۸۰۰۰۴ بانك رفاه آماده دريافت مشاركت‌هاي مردمي
وي افزود: دو هزار و ۳۲۱ داوطلب نيز در جمع‌آوري وجوه نقدي مشاركت‌هاي مردمي ويژه عتبات عاليات مشاركت خواهند كرد و شماره حساب ۷۰۰۰۸۰۰۰۴ بانك رفاه نيز براي جمع‌آوري وجوه مردمي اعلام شده است، همچنين دستگاه‌هاي كارت‌خوان سيار نيز در كنار صندوق‌ها وجوه مردمي را درخواهند كرد.
رافع به ظرفيت سفرنامه سلامت و اميد در خصوص جلب مشاركت‌هاي مردمي نيز اشاره و اعلام كرد: با ورود سفرنامه‌سلامت و اميد به استان ايلام و استقرار آن در مرزهاي خروجي كشور، از اين ظرفيت نيز براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي ساخت درمانگاه در عتبات عاليات استفاده خواهيم كرد.
وي به برگزاري مراسم تجليل از داوطلبان هلال احمر در روز ۲۷ آذر ماه نيز اشاره و عنوان كرد: باران مهرباني اين روز نيز مختص جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به عتبات عاليات خواهد بود.
شعبه خيرين سلامت آماده دريافت مشاركت‌هاي مردمي
سيد محمد طباطبايي معاون مشاركت‌هاي مردمي مجمع خيرين سلامت كشور نيز با تأكيد بر اينكه رسالت خيرين سلامت ارائه خدمات به مردم ايران اسلامي است، گفت: با اعتمادي كه مردم به اين مجمع داشته‌اند دو هزارو ۵۰۰ مركز، بيمارستان و خانه بهداشت توسط مجمع ساخته شده و ۱۹۲ شعبه اين مجمع در كشور با اعتماد مردم سه هزار ميليارد تومان طي چهار سال اخير سرمايه جذب كرده‌اند.
وي به حضور گسترده مردم كشورمان در عتبات عاليات اشاره و اظهار كرد: تعداد قابل توجهي از مردمي كه عازم عتبات عاليات مي‌شوند، از بضاعت مالي متوسط و كم برخوردار هستند و ما وظيفه داريم براي درمان مردم اقدامي انجام دهيم.
طباطبايي به امضاي تفاهم‌نامه همكاري با سازمان داوطلبان و مركز پزشكي هلال احمر اشاره و اظهار كرد: اولين قدم در ارائه خدمات به هموطنان زائر ساخت مراكز درماني در عراق است كه به اين منظور هلال احمر به عنوان ارگان بين‌المللي مي‌تواند در اين امر اقداماتي را انجام دهد.

با شعار «لبيك يا حسين» جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي ساخت مراكز درماني را آغاز مي‌كنيم
وي تصريح كرد: تمام مردم مي‌توانند خير باشند و ما با شعار «لبيك يا حسين» كار جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي براي ساخت مراكز درماني در عتبات عاليات را آغاز مي‌كنيم و اميدواريم طي دو سال آينده اين مراكز ساخته و آماده ارائه خدمات شوند.
طباطبايي تصريح كرد: ۱۹۲ دفتر مجمع خيرين سلامت آمادگي دريافت كمك‌هاي مردمي را دارند. ساخت اين مراكز بر عهده مجمع خيرين سلامت خواهد بود و اداره آنها را هلال احمر جمهوري اسلامي ايران بر عهده خواهد داشت.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین