عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: با حضور در مسجد به یک آرامش روحی و روانی می‌رسیم، چراکه این مکان مقدس محل رفت و آمد فرشتگان است و سبب می‌شود که انسان خطاها و گناه‌هایش پاک شود و به تقرب الهی برسد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) درباره فواید رفتن به مسجد اظهار کرد: کسی که به سمت مسجد می‌رود 70 هزار حسنه برای او نوشته می‌شود و 70 هزار مقام به او عطا می‌شود و 70هزار خطا و گناه او پاک می‌شود. اینکه در مسجد نماز و قرآن بخواند ثواب او هزاران برابر می‌شود و کسی که در مسیر مسجد بمیرد 70 هزار ملک را خداوند مکلف می‌کند که او را تا قبر همراهی کند و در تنهایی قبر همراه او باشد.
وی یادآور شد: مساجد از آنهایی که به سمت مسجد نمی‌روند در روز قیامت شکایت می‌کند و خداوند متعال می‌فرمایند به عزت و جلالم آنهایی که مسجد نزدیکشان بودند و در خانه نماز خواندند نمازشان قبول نیست و امام علی (ع) در حدیثی می فرمایند: سه گروه در روز قیامت از انسان شکایت می‌کنند. مسجدی که خراب باشد، عالمی که در بین مردم باشد و مردم از او استفاده نکنند و قرآنی که برروی طاقچه باشد و آن را نخوانیم.
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) در ادامه با اشاره به آثار حضور در مسجد گفت: فردی که به سمت مسجد می‌رود چون فضای مسجد فضایی است که ملائکه در آن رفت و آمد می‌کنند برای فرد آرامش بخش است. حتی اگر نخواهد در آن مکان نماز بخواند. مسجد چون محل توجه خدا و ائمه (ع) است حضور در آن مکان باعث آرامش می‌شود.
حق‌جو ادامه داد:‌ حضور در مسجد باعث می‌شود انسان، خطاها و گناه‌هایش پاک شود. به نوعی مسجد پالایشگاهی برای انسان به حساب می‌آید و حضور در این مکان مقدس زمینه ارتقاء و تقرب به خداوند برای انسان را فراهم می‌کند. حضور در مسجد باعث دانش افزایی می‌شود و باعث می‌شود که انسان به سمت جهالت نرود.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص فواید رفتن به مسجد گفت: حضرت در حدیثی می‌فرمایند کسی که در مسجد رفت و آمد می‌کند برادران مومنی پیدا می‌کند که او را در راه رسیدن به خدا هدایت می‌کند و باعث می‌شود که علم او اضافه شود و رحمت الهی به انسان می‌رسد و سبب می‌شود که انسان از گناه نجات پیدا کند و با حضور برادران دینی زمینه‌های ترک گناه فراهم می‌شود.
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: امام حسین (ع) در حدیثی می‌فرمایند:" تداوم رفت و آمد به مسجد باعث می‌شود که هشت خصلت برای انسان به وجود بیاید که از جمله این خصلت‌ها این است که اعتقادات انسان محکم می‌شود، ‌واجبات را انجام می‌دهد، به مستحبات مقید می‌شود، علم و دانش او اضافه می‌شود، برادران مومن او زیاد می‌شود، مطالب و کلماتی که سبب هدایت‌اش می‌شود را فرا می‌گیرد و زمینه برگشتن از بدی‌ها برای فرد فراهم می‌شود."
حق‌جو در پایان گفت:‌ برای حضور در مسجد آدابی نیز وجود دارد که از جمله آنها این است که هرگاه وارد مسجد می‌شویم دو رکعت نماز تحیت بخوانیم و در این مکان مقدس مشغول کارهای عبادی باشیم و سعی کنیم از این فضای معنوی نهایت بهره را ببریم.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین