عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
وقتى که "محمد بن فرج" مریض شد امام ابوالحسن(ع) جامه‏اى براى او فرستاد، او جامه را گرفت و زیر سرش گذاشت و چون از دنیا رفت آن را کفنش کردند.

عقیق: همه ما شیعیان آرزوی دیدار و یا رابطه مستقیم با حضرت حجت را داریم، اما هیچ کدام به فیض این دیدار نائل نمی‌شویم و مسلما این امر ناشی از ضعف و کمبودهای معنوی و اخلاقی در درون ماست. گناهان ما، آنقدر درون ما را آلوده کرده‌اند که دیگر جایی برای کسب حسنات اخلاقی نمانده است و در مقابل ظرفیت روحی و معنوی ائمه آنچنان عظیم و برجسته است که درون کثیف و آلوده ما را یارای مصاحبت با ایشان نیست.

افرادی که تنها هدف‌شان جلب رضایت امام معصوم(ع) است
 
اما گاهی اوقات برخی افراد تنها یک هدف در زندگی برای خود قرار می‌دهند و آن چیزی نیست جز جلب رضایت امام معصوم برای دستیابی به رضایت پرودگار. چنین افرادی مانند همه مردم زندگی می‌کنند، اما افق دید آنها با مردم عادی متفاوت است. در افق دید آنها تنها کسب رضایت ائمه قرار دارد. چنین افرادی معیار سنجش اعمال خود را ائمه قرار می‌دهند؛ .برای مثال آنها با انجام هرکاری، از خود می‌پرسند که آیا حضرت این کار را می‌پسندند یا نزد ایشان عملی قبیح و مذموم است!
 
در واقع عظمت و شکوه افق دید چنین افرادی، آنها را از خیل عظیم طرفداران لسانی معصومین جدا می‌کند و در زمره محبین حقیقی اهل بیت قرار می‌دهد.

محمد بن فرج رخجى‏
 
یکی از مصادیق یاران حقیقی اهل بیت، محمد بن فرج رخجى‏ است. وى روابط نزدیکى با امام هادی (علیه السّلام) داشت و مابین آنها چندین نامه رد و بدل شده است.
 
محمد بن فرج، خود نقل می‌کند که ابو الحسن (علیه السّلام) به من نوشت:
«اى محمد! کارهایت را جمع کن و آماده باش.»
 
مى‏گوید: من مشغول بودم کارهایم را جمع مى‏کردم و نمى‏دانستم امام براى چه چنان دستورى را به من داده است تا این که قاصدى از طرف پادشاه بر من وارد شد و مرا با دست بسته از شهر بیرون برد و هر چه توانست کتک زد، و مدت هشت سال من در زندان ماندم.
 
امام این نامه را به من مى‏نویسد در صورتى که مى‏داند من در زندانم! واقعا شگفت‏آور است!!
 
آنگاه از جانب امام نامه‏اى در زندان به دست من رسید که نوشته بود: «محمد! در سمت مغرب، منزل مکن!» نامه را خواندم با خودم گفتم امام این نامه را به من مى‏نویسد در صورتى که مى‏داند من در زندانم! واقعا شگفت‏آور است!! چیزى نگذشت که مرا الحمدللّه از زندان آزاد کردند.
 
محمد بن فرج به آن حضرت نامه‏اى نوشت و راجع به زمین زراعتى خود پرسید، و امام در پاسخ نوشت که به زودى به تو بازگردانده مى‏شود، و چون محمد بن فرج به عنوان سپاهى تعیین شد، دستور بازگردان زمین مزروعى او را دادند، اما او پیش از آن از دنیا رفته بود.
 
بسیاری اوقات ما در مورد انجام دادن و یا ندادن بسیاری از کارها مردد هستیم. گاه با خود می‌گوییم که ای کاش هاتفی از غیب به ما کمک می‌کرد، اما متاسفانه هیچ ندایی نمی‌شنویم و در مقابل برخی افراد آنچنان روح خود را تربیت کرده و پالایش داده‌اند؛ که ظرفیت و زمینه درک و دریافت امور مهمه عالم را دارد. چنین افرادی تحت حمایت مستقیم و بی‌واسطه ائمه قرار دارند. ائمه مستقیما به آنها دستور انجام دادن و یا ندادن کارها را می‌دهند و چه فیضی از این بالاتر!

جامه امام کفن محمد بن فرج

وقتى که محمد بن فرج مریض شد امام ابو الحسن (علیه السّلام) جامه‏اى براى او فرستاد و او جامه را گرفت و زیر سرش گذاشت و چون از دنیا رفت آن را کفن کردند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
کدخبرنگار: 211002

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین