عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در اثری با عنوان "نداي اسلام از اروپا"، به تبیین شخصیّت با عظمت‌ پیامبر اكرم(ص) پرداخته اند.
عقیق: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در اثری با عنوان "نداي اسلام از اروپا"، به تبیین شخصیّت با عظمت‌ پیامبر اكرم(ص) پرداخته اند.
این مرجع تقلید در سفر تبليغي كه در سال 1397 هجري قمري مطابق با سال 1355 هجري شمسي به لندن داشتند، دانشجويان مسلمان مقيم انگلستان از ايشان درخواست کردند كه درباره شخصيت پيامبراسلام(ص) مطالبي را نوشته تا آنها بتوانند در تبليغ دين مبين اسلام از آن استفاده نمايند. معظم له در همان سفر كتاب "نداي اسلام از اروپا" گوشه‌اي از تاريخ زندگاني پيامبر اكرم صلي‌الله عليه و آله را با قلمي رسا به رشته تحرير درآوردند.

ايشان در مقدّمه این کتاب ارزشمند که اخيراً هم با ويراستاري جديد با نام «صبح صادق» منتشر شده است، آورده اند: «براي اين‌كه از اين سفر، يادگاري از خود به جاي گذارده باشم، به مناسبت ايّام سوگواري ماه صفر و رحلت حضرت خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله و عيد سعيد ميلاد آن حضرت در 17 ربيع‌المولود مقالاتي با حال شدّت كسالت و بيماري و نداشتن وسيله‌اي جز قلم و كاغذ نوشتم و به عنوان هديه حضور برادران و خواهران محترم مسلمان، تقديم مي‌دارم. امّيد است اگر در آن نواقص و كوتاهي‌هايي باشد با قلم مهر، اصلاح فرمايند».

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همچنین در بخش دیگری از مقدّمه اين كتاب با خطاب‌قرار دادن مسلمانان مقيم انگلستان، تقدير و تشكّر خود را از مسئولان اين مركز جهاني بخصوص مرحوم آيت الله العظمي آقاي گلپايگاني قدّس سره بيان مي‌دارند و شركت با شكوه مسلمانان انگلستان در مراسم‌ اين مجمع را مي‌ستايند.

معظّم له در بخش اول اين كتاب به شخصيت‌شناسي پيامبر مكرّم اسلام حضرت خاتم الانبياء صلي‌الله عليه و آله مي‌پردازند.

 ايشان عظمت‌هاي شخصيتي آن پيامبر رحمت را در چند بخش عظمت در رسالت و دعوت، عظمت در اراده و تصميم، عظمت در زهد و بي‌اعتنايي به دنيا، عظمت و رعايت مساوات و برابري انساني با مردم، عظمت در اصلاحات بنيادي اجتماعي، عظمت در تشريع قوانين و احكام و شرايع، عظمت در علوم و معارف بيان مي‌دارند.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در بخش دوم «نداي اسلام از اروپا» با سيري در زندگي پيامبر اسلام صلى‌الله عليه‌وآله در چهار فصل: دوران رضاع و صباوت و كودكي، دوران بعد از كودكي تا بعثت، از بعثت تا هجرت به مدينه، از هجرت تا وفات، بحث تاريخي و تحليلي بسيار مفيدي براي خوانندگان ارائه داده‌اند و در ادامه اين بخش، به موقف حساس و بلند علمي حضرت صادق عليه‌السلام اشاره کرده اند.

ايشان در ادامه بخش دوم كتاب، فايده‌ي بزرگداشت روزهاي تاريخي اسلام را بيان داشته و در پایان هم توصيه‌هايي به مسلمانان خارج از كشور نموده‌اند.

اين مرجع تقلید در آخرين بخش اين كتاب، هدف‌هاي رسالت اسلام را تحت عناوين ايمان به خداي يگانه، ايمان به پيغمبران خدا و نبوت، ابلاغ و اجراي حقوق انسان‌، برقراري نظام اقتصادي سالم، همگاني‌كردن حق علم‌آموزي، تهذيب عقل از خرافات، ايجاد جامعه‌ي جهاني، اقامه‌ي قسط و عدل، تأمين سعادت دنيا و آخرت و  تأسيس مدينه‌ي فاضله‌ انساني بررسي و بحث مفصلي ارائه داده‌اند.


منبع: خبرگزاری حوزه

211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین