عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
سلیمی در مراسم ختم استاد مولایی مطرح کرد:
سلیمی با اشاره به اینکه پیام امروز استاد مولایی به جامعه قرآنی همدلی و تقوا است، افزود: وظیفه جامعه قرآنی است تا ایشان را به عنوان الگوی حسنه به جوانانی که در معرض شبیخون و قتل‌عام فرهنگی قرار گرفته‌اند معرفی کند.
عقیق:مراسم ختم سومین روز درگذشت استاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی) در مسجد حجت‌بن الحسن(ع) خیابان سهروردی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، عده‌ کثیری از دوستداران این معلم قرآن کریم در این مراسم حاضر بودند به گونه‌ایی که به اندازه افراد نشسته روی صندلی‌ها افراد دیگری در حاشیه مجلس بر روی پاهای خود ایستاده بودند تا ادای احترامی به ساحت این معلم قرآن کریم کرده باشند.

تلاوت قرآن توسط سیدمهدی صیاف‌زاده قاری بین‌المللی کشورمان و همچنین سخنرانی عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی و از شاگردان استاد مولایی از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم بود.

سلیمی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه زندگی استاد مولایی سرشار از عمل احسن بود، گفت: به حکم آیه دوم سوره مبارک ملک مرگ یک مخلوق است.

وی با اشاره به اینکه دو نکته از این آیه شریفه قابل برداشت است، گفت: اولین نکته این آیه این است که مرگ یک پدیده وجودی است و دومین نکته نیز اینکه خداوند در زندگی ما به دنبال عمل احسن است و نه عمل اکثر.

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه مرحوم مولایی از قبل از انقلاب تا لحظه مرگش عمر خود را مصروف قرآن کرده است، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: بالاترین بندگان نزد خداوند در درجه اول پیامبران سپس علما و پس از آن عاملان قرآن کریم‌اند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم در ادامه افزود: ما قدردان پیامبران هستیم و از خداوند می‌خواهیم که ما را قدردان حوزه‌های علمیه، مراجع و رهبر معظم انقلاب بفرماید.

سلیمی در ادامه بیان این فرمایش پیامبر اکرم افزود: پیامبر(ص) در ادامه این حدیث می‌فرمایند قرآنیان مانند پیامبران از دنیا می‌روند، همراه آنها محشور می‌شوند و به همراه آنها از صراط عبور می‌کنند و پاداش پیامبران را نیز خواهند گرفت، خوشا به حال قرآنیان.

وی با اشاره به توصیه‌های دینی مبنی بر به نیکی یاد کردن از درگذشتگان گفت:‌ استاد مولایی با اعمال نیک خود نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد بلکه وظیفه جامعه قرآنی است تا ایشان را به عنوان الگوی حسنه به جوانانی که در معرض شبیخون و قتل‌عام فرهنگی قرار گرفته‌اند معرفی کند.

سلیمی با اشاره به اینکه پیام امروز استاد مولایی به جامعه قرآنی همدلی و تقوا است، افزود: به خصوص باید جامعه قرآنی تقوای تلاوت قرآن را رعایت کند و از به انحراف کشاندن این موضوع جلوگیری به عمل آورد چرا که پیامبر اکرم فرمودند: کسی قرآن را زیباتر از همه می‌خواند که هنگام تلاوت او حس کنیم که از خدا می‌ترسد.

وی همچنین با اشاره به افکار نوین اقتصادی استاد مولایی گفت:‌ ایشان معتقدند بودند که مؤمنین باید دارای عزت اقتصادی باشند و با همین تفکر صندوق ذخیره نیکان را پایه‌گذاری کرد و در سالی که شعار آن فرهنگ و اقتصاد است وصیت کرد تا پیکرش از مقابل صندوق ذخیره نیکان تشییع شود.

سلیمی در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی مرحوم مولایی افزود: او با مبادلات ربوی می‌جنگید و می‌دانست که باید اقتصاد سالم در رگ‌های جامعه اسلامی تسری کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مطالبات جامعه قرآنی همان مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب است، گفت: از سوی جامعه قرآنی از مدیران فرهنگی و قرآنی کشور خاضعانه و در عین حال قاطعانه می‌خواهیم تا با تشکیل کارگروهی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند و گزارش نتایج حاصله را نیز به مردم بدهند تا طبق خواسته معظم‌له قرآن در تار و پود کشورمان دمیده شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین