عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
خطیب جمعه اهل سنت جرگلان گفت: امام حسین(ع) به خاطر بقای دین جدش رسول الله(ص) به درجه شهادت نائل شد.
عقیق: "آخوند رحیم بردی صمدی" امام جمعه اهل سنت جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پایبندی امام حسین(ع) به اصول انسانی، حمایت از مظلوم و بی تفاوت نبودن در برابر جنایت وستم،یاری رساندن به بی پناهان و حمایت از آنان حماسه های ماندگاری را پدیدآورده که در نسلهای بعد هم دلیران و آزادگان رسم جوانمردی را از آنان آموختند. 

آخوند صمدی تصریح کرد: آن حضرت با فداکاری و از جان گذشتگی خود درخت اسلام را آبیاری نموده و ما نیز باید راه آن بزرگوار را ادامه داده و اعمال آن امام بزرگوار را سرلوحه اهداف خودمان در راه تبلیغ و گسترش دین اسلام در برابر توطئه های دشمنان قراردهیم. 

امام جمعه اهل سنت جرگلان اهداف و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) نماز، امر به معروف و نهی از منكر و عمل کردن به سیره جدش رسول اکرم(ص) عنوان کرد و افزود: بر ماست كه برای حفظ اهداف قیام امام حسین (ع) و ارزشهای اسلامی در كشورمان تلاش و كوشش کنیم.
 
وی همچنین عمل کردن به دستورات و فرامین الهی را یکی از وظایف مهم مسلمانان برشمرد و گفت: هرمسلمانی وظیفه دارد در مقابل پروردگارش دست به انجام کارهای خیربزند و از اعمال زشت و ناپسند پرهیز کند. 

امام جمعه اهل سنت جرگلان اضافه کرد: ماباید با انجام کارهای نیک و خواندن نماز پروردگارمان را خشنود سازیم وبتوانیم در آن دنیا در مقابل خداوند مان و پیامبرمان سربلند بوده و شرمسار نشویم. 

آخوند صمدی همچنین مهمترین عامل یکپارچگی مسلمانان را تمسک به کلمه طیبه لااله الاالله و محمد رسول الله(ص) برشمرد و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب را تنها راه نجات از تفرقه و دسیسه های دشمنان اسلام و قرآن ذکر کرد. 

گفتنی است، در پایان امام جمعه اهل سنت جرگلان به همراه سایر مردم برای سلامتی و طول عمرفراوان مقام معظم رهبری، با خواندن سوره ای از آیات خداوند دعا کردند.


منبع: خبرگزاری تقریب
کد خبرنگار 211007   

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین